Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-04T18:52:27+02:00
Z okrągłego obrusa o średnicy 2 m mama Jadzi chce zrobić kwadratowy obrus o boku 140 cm . Czy to będzie możliwe , jeśli kwadratowy obrus ma być z jednego kawałka materiału ?

Żeby można było wyciąć taki kwadrat średnica obrusa musi być większa od przekątnej kwadratu
przekątna kwadratu 140√2=198cm
200>198
Jest to możliwe
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T18:56:08+02:00
Żeby było to wykonalne średnica okrągłego obrusu musi się równać lub być większa od przekątnej obrusu kwadratowego: Ф≥d

d=a√2
a=140 cm=1,4 m
Ф=2 m

d=1,4√2
d≈1,98 m

2>1,98 a więc będzie to wykonalne
4 3 4