Wiersz:
Gdy po śmierci w niebiosów przybyłam pustkowie,
Bóg długo patrzał na mnie i głaskał po głowie.

"Zbliż się do mnie, Urszulo! Poglądasz, jak żywa...
Zrobię dla cię, co zechcesz, byś była szczęśliwa."

"Zrób tak, Boże - szepnęłam - by w nieb Twoich krasie
Wszystko było tak samo, jak tam - w Czarnolasie!" -
I umilkłam zlękniona i oczy unoszę,
By zbadać, czy się gniewa, że Go o to proszę?

Uśmiechnął się i skinął - i wnet z Bożej łaski
Powstał dom kubek w kubek, jak nasz - Czarnolaski.

I sprzęty i donice rozkwitłego ziela
Tak podobne, aż oczom straszno od wesela!

I rzekł: "Oto są - sprzęty, a oto - donice.
Tylko patrzeć, jak przyjdą stęsknieni rodzice!

I ja, gdy gwiazdy do snu poukładam w niebie,
Nieraz do drzwi zapukam, by odwiedzić ciebie!"

I odszedł, a ja zaraz krzątam się, jak mogę -
Więc nakrywam do stołu, omiatam podłogę -

I w suknię najróżowszą ciało przyoblekam
I sen wieczny odpędzam - i czuwam - i czekam...

Już świt pierwszą roznietą złoci się po ścianie,
Gdy właśnie słychać kroki i do drzwi pukanie...

Więc zrywam się i biegnę! Wiatr po niebie dzwoni!
Serce w piersi zamiera... Nie!... To - Bóg, nie oni!...

Zad.
Napisz swoimi słowami opowiadanie na podstawie wiersza ''Urszula Kochanowska''
-Użyj wyrazów nazywających przeżycia (uczucia) dziewczynki.
-Unikaj przepisywania sformułowań z utworu.

Proszę o pomoc. Muszę mieć to na środę. Ma być to opowiadanie na około 14 linii.
Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

2010-04-04T19:11:28+02:00
Pewnego dnia, dziewczynka imieniem Urszula, trafiła na pustkowie. Był to ląd, który nie posiadał nic w sobie. Była tylko ziemia i piasek dookoła. W pewnym momencie rzekł do niej Bóg, ażeby podeszła do niego. Okazało się, iż pragnie spełnić jej największe marzenie. Poprosiła ona miłosiernego władcę o stworzenie podobieństwa miejsca, jak rodzinny Czarnolas. Na początku bała się Jego reakcji, jednak na próżno wyczekiwałą gniewu lub złości. Dom powstał, a w nim donice i sprzęty. Obiecał również przyjazd kochanych rodziców. Ula gorąco ich przyzywałą i chciała, aby już byli przy niej. Bóg przyrzekł również, że odwiedzi ją niedługo. Kiedy król nieba i ziemi odszedł, dziewczynka zaczęła sprzątać w domu, gotować na przyjazd opiekunów coś smacznego. Przybrała się także w najpiękniejszą suknię. Wreszcie, gdy słońce wychylało się zza pagórków, usłyszałą kroki i pukanie do drzwi. Miała wielką nadzieję, że właśnie przybyli jej oczekiwani goście, jednakże zawiodłą się, gdyż za drzwiami stał Bóg.
53 2 53
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T19:27:43+02:00
Gdy Urszulka przybyła do nieba,spotkała tam Boga.Choc zlękniona,zwróciła się do Niego z wielką prośbą i z trwogą w głosie.Jeśli możesz spraw,że tu będzie tak jak w rodzinnym Czarnolesie.
On tylko się uśmiechnął,i spełnił jej prośbę.Jakże wielkie zadowolenie i radośc biła z jej twarzy.Szybko zaczęła sprzątac,nakrywac do stołu. Z bijącym sercem czekała na ich przyjście.
Oczekując ich przybycia ubrała swą piękną sukienkę,uczesała swe piękne włosy.
Słysząc kroki i pukanie do drzwi szybko pobiegła je otworzyc.Lecz gdy je otworzyła ujrzała w nich jedynie Boga,a nie tak oczekiwanych z wielką tęsknotą rodziców.
Znów mimo tego wszystkiego co miała tu w niebie,w jej sercu zapanowała wielka pustka,i wielki smutek.Dlaczego nie mogę ich spotkac tu,w tym pięknym miejscu.

Mój komputer nie chce pisze niektórych liter.Przepraszam za literówkę.
51 3 51