Pytania dotyczące lektury 'Kamienie na szaniec'
-w którym roku ukazał się druk książki 'kamienie na szaniec'
-gdzie rozgrywaja się końcowe wydarzenia opowieści?
-głowni bohaterowie utowru to postacie...
-dla czego Rudy Alek i Zośka postanowili wstąpi do tajnej organizacji?
-gdy poznajemy Rudego Alka i Zośkę są oni uczniami....

Z Góry dzięki.

3

Odpowiedzi

2010-04-04T19:20:44+02:00
Końcowe wydarzenia rozgrywają się w Siechczycach.
Rudy, Alek i Zośka postanowili wstąpi do tajnej organizacji, ponieważ chcieli walczyc o ojczyznę. Robili to bo byli prawdziwymi patriotami.
Byli uczniami gim. im. Stefana Batorego w Warszawie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T19:22:23+02:00
1.1943,
2.końcowe wydarzenia rozgrywają się w Siechczycach.
3.Rudy, Alek i Zośka
4.Postanowili wstąpić do tajnej organizacji, ponieważ chcieli walczyc o ojczyznę. Robili to bo byli prawdziwymi patriotami.
5.Byli uczniami gim. im. Stefana Batorego w Warszawie.
2010-04-04T19:24:23+02:00
1) kwiecień 1982r.
2) Warszawa, Dębe Wielkie, Olesinek, Włodawa
3)Rudy (Jan Bytnar), Alek (Aleksy Dawidowski), Zośka (Tadeusz Zawadzki), [Zeus (Leszek Domański) - nie za bardzo główny ;) ]
4) Dlatego, że pragnęli oni zobaczyć jeszcze wolną Polskę, a że należeli oni do drużyny harcerskiej "Buki" to chcieli należećdo innej ważniejszej organizacji ;) (przepraszam ale nie jestem tego pewny, i proszę nie zgłaszać spamu ;])
5) Gimnazjum im. Stefana Batorego w Warszawie