Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T19:32:42+02:00
1. Wlewamy ciecz do cylindra i odczytujemy jaką ma objętość (V).
2. Ważymy ciecz (ustalamy jej masę(m)
3.Dzielimy mase cieczy przez jej objętość ponieważ d=m/V
2010-04-04T19:43:36+02:00
1. Zważ puste naczynie do którego wlejesz nieznana substancję.
2. Następnie wlej substancję i znów zważ naczynie. Od tej wagi odejmij wagę pustego naczynia i otrzymasz wagę substancji.
3. Wlej substancje do cylindra miarowego i odczytaj ile cm³ zajmuje. Wszystkie miary zanotuj i oblicz gęstość ze wzoru ∫=m/v

∫-ro[g/cm³]
m-masa[g]
v-objętość[cm³]