Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-04T20:29:39+02:00
Dwa szeregowo połączone oporniki o oporach 6omów i 4omy połączono z akumulatorem wytwarzającym napięcie 5V przez oporniki popłynął prąd o nateżeniu?
Rozw.
Dane: R1 = 6om, R2=4om, V= 5V
Szukane: I
Opor zastepczy jest suma oporow skladowych, czyli R= 6om+ 4om = 10 om.
Z prawa Ohma:

I=U/R = 5V/10om = 0.5A
2010-04-04T20:33:33+02:00
Jeśli są połączone szeregowo, to obliczając opór zastępczy dodajemy ich opory, czyli:

R = R₁ + R₂
R = 6Ω + 4Ω
R = 10Ω

R = U/I
I = U/R
I = 5V / A0Ω
I = ½ A
1 5 1