Na XXVII Ogólopolski Przegląd Teatrów Dziecięcych przyjechała z Krakowa 14 osobowa grupa uczniów z opiekunem.Bilet normalny z Krakowa do Łodzi kosztuje 60 zł.Uczniowie płacą za przejazd 2/3 tej ceny.Oblicz łączny koszt przejazdu w obie strony i pobytu grupy w Łodzi przez 3 dni jesli korzysta ona z dwóch noclegów.

25zł-nocleg
30zł-wyżywienie dzienne
10zł-wpisowe (oplata jednorazowa)

2

Odpowiedzi

2010-04-04T20:42:31+02:00
60×⅔=40
40-koszt biletu
25+25+2×40+3×30+10=50+80+90+10=230
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T20:46:42+02:00
14 + 1 = 15 - wszyscy uczestnicy wycieczki

2/3 * 60 = 40 zł - bilet dla ucznia
40 zł * 14 = 560 zł - wszyscy uczniowie
560 zł + 60 zł = 620 zł - cena za przejazd wszystkich

2 * 25 zł = 50 zł - cena za 2 noclegi
50 zł * 15 = 750 zł - cena za nocleg 15 osób

3 * 30 zł = 90 zł - cena wyżywienia za 3 dni
90 * 15 = 1350 zł - cena za wyżywienie wszystkich na 3 dni

10 zł * 15 = 150 zł - wpisowe za wszystkich

750 zł + 1350 zł + 150 zł = 2250 zł - całkowity koszt pobytu w Łodzi

Odp. Łączny koszt za przejazd wyniósł 620 zł, a pobyt w Łodzi kosztował 2250zł.
to jest do bani dostałem za to jedynkę pisz lepiej te zadania