Jestem w trzeciej klasie gimnazjum i jak wiadomo będę pisał testy gimnazjalne za jakieś 20 dni. Moje zadanie dla was jest proste. Napiszcie mi czego mam się nauczyć na test gimnazjalny z geografii, biologii, chemii, fizyki, matematyki, j.polskiego, historii, sztuki i j.angielskiego. Napiszcie, bądź podajcie linki stron internetowych z wzorami do matmy i fizyki. Materiały mają być dobre i na temat.

Za najlepszą pracę daję "najlepsze"
Proszę, postarajcie się.

3

Odpowiedzi

2010-04-04T20:59:40+02:00
Tu masz wzory z fizyki:
http://fiznet.terramail.pl/wzory.htm
Tu z matematyki masz wszystko:
http://www.freewebs.com/podmatematyka/

Ja tez w tym roku mam egzamin :)
Z biologii ucze się anatomii czlowieka
Z chemii wszystkie zasady kwasy i sole..
Z geografii pojęcia ogólne np co to znaczy amplituda itp.
Z fizyki to chyba wszystko może być: optyka, siła, wszystkie zasady i przede wszystkim wzory :)
Z polskiego to wszystkie pojęcia jak oksymoron, parafraza itd.
Z historii to głównie daty
Ze sztuki to tą sztuke w poszczegolnych epokach
Z angielskiego to musisz znać slówka bo wydaje mi się że będzie głownie sluchanie i a b c :)
Mam nadzieję że pomogłam :*
3 4 3
2010-04-04T21:05:30+02:00
Witaj, ja też sem w 3klasie. Powtórz sobie wszystkie wzory z matmy z brył,wzory skróconego mnożenia np
(a+b)²=a²+2ab+b²
(a-b)²=a²-2ab+b²
(a+b)(a-b)=a²-b²
pole trójk 1/2ah
kwadrat 2²
prostokąt a×b
równoległobok a×h
romb jak równoległobok
deltoid 1/2 pq
trapez: (a+b)×h:2
epoki z polaka
obliczanie czasu i długości i szerokości z gegry
ruch jednostajny z fizy
rodzaje pism z polaka(wypracowania, ogłoszenie, rozprawka itp.)
obliczanie równań z jedną i dwoma niewiadomymi
pogadajcie z nauczycielami, żeby zorganizować zajęcia pozalekcyjne przygotowywujące do testów (u mnie w sql takie są i dużo dają)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T21:16:27+02:00
Zeszytów nie masz? Najlepiej wkuć to co w zeszytach i przejrzeć podręczniki... Ja też chodze do III gimnazjalnej i tak właśnie Zrobiłem...
No ale oki:
CHEMIA:
-Gdy słychę "chemia" myślę tylko - nie napisze co myślę bo bana dostanę :P
POWTÓRZ: na pewno kwasy, zasady, sole. Tworzenie tlenków, stężenie procentowe, regułki (ja się uczę rozumowo nie pamięciowo...)
FIZYKA
Ulubiony :P
-Wzory - (ja znalazłem tylko 43 wzory-a tutaj je wipisać to za długie by było)
-Regułki-trudno powiedzieć które, bo może być wszystko... Ja np pamięciowo umiem 4 zeszyty (razem z przykładami zadań)
GEJOGRAFIA:
-Długość geo. szerokość geo, zadania dotyczące czasu (obl. która h jest na 125st. gdy na 12 jest 13:00), zasoby mineralne ziemi, polski. Stany USA, Kraje Europy (+stolice), głupoty dotyczące tematów "co rośnie w klimacie umiarkowanym", Przemysł, sąsiedzi Polski, cechy mórz, oceanów, zasolenie wód na ziemi, problem globalnego ocieplenia, wpływ człowieka na przyrodę, ery-co w poszczególnych było, lądolód europejski, polski, wiatry, prądy morskie, ludność polski, świata, parki narodowe, rezerwat, i inne jeszcze mniej potrzebne rzeczy...
BIOLOGIA:
Ekologia, budowa ciała człowieka (szczegółowo ucho, oko, układ krwionośny, nerwowy, mózg, itp, itd). Biocenoza, biotyp, ekosystem, ochrona środowiska, katastrogy ekologiczne-jak zapobiegać, rośliny (im więcej tym lepiej) zwierzęta, populacja (i wszystko z tym związane)...
MATEMATYKA:
Może być wszystko... Żeby się przygotować z matmy musisz robić zadania... Co mogę poradzić powtórzyć: bryły, algebrę, twierdzenia pitagorasa i talesa... Liczby...-No wszystko... Jak cie to pocieszy nie będzie zadań typu 2+2=... -więc takie możesz sobie darować :P
J. POL
-Ja powtarzam epoki, pisarzy, śropdki artystyczne, części zdania i mowy oraz zdania... Reszte olewam (czytać umiem <rozumie co czytam> pisać umie-czego mi więcej potrzeba?)
HISTORIA:
-Po łebkach. Najważniejsze wydarzenia od początków ludzkości... Na pewno nie będzie pytania "Jaką sukienkę miała Jadwiga w wieku 5 lat?"
SZTUKA:
Wzrokowo-obrazy i ich twórców. - to przedewszystkim, a jak starczy czasu to teoria (architektura w epokach i styl...)
J. Ang:
Rozumienia ze słuchu i reagowania już się nie nauczysz... Teraz Słówka, gramatyka, słówka i gramatyka i jeszcze raz słówka-a później czytanie...
---------------------------------------
Kiepski czas sobie na powtórkę wybrałeś... Jak chcesz mieć wyższy wynik to radzę ostro przysiąść (zwłaszcza przyrodniczy-bo jak jesteś "normalny" to z polskiego zawsze coś napiszesz, a z ang to jest ABCD-można szczelać :P
2 5 2