Odpowiedzi

2010-04-04T21:01:05+02:00
PONIEDZIAŁEK

Na śniadanie:
100 gram białego sera (chudego),
1 jajko na twardo albo pasta (jajko utrzeć z twarożkiem), 1 kromka pieczywa (cienka - 25 g), rozpuszczalna lub parzona kawa z mlekiem bez cukru (pół szklanki mleka 0,5 proent tłuszczu).

Na obiad:
200 gram usmażonej bez tłuszczu wieprzowiny (może być ugotowana), 2 małe ziemniaki, zielona sałata skropiona sokiem z cytryny, 2 łyżki budyniu.

Na kolację:
2 plasterki żółtego sera (cienkie - 40 g), 1 kromka pieczywa cienko posmarowanego margaryną lub masłem, 1 średni owoc przed snem (może to być jabłko, mandarynka, pomarańcza, ale nie banan ani winogrona ), herbata bez cukru z mlekiem 0,5 proc. tłuszczu.

WTOREK

Na śniadanie:
100 gram twarożku (chudego) z zieleniną i cebulką lub na słodko z 1 łyżeczką dżemu (niskocukrowego), kawa lub herbata z mlekiem bez cukru, 1 kromka chleba cienko posmarowanego masłem lub margaryną.

Na obiad:
100 gram cielęciny (duszonej z przyprawami w sosie własnym), 100 gram kalafiora, sałatka (z 1 pomidora, kilku liści sałaty i cebulki z 1 łyżką jogurtu), 100 gram owoców sezonowych.

Na kolację:
Herbata bez cukru (może być ze słodzikiem), 1 kromka pieczywa bez masła, 50 gram chudej kiełbasy drobiowej, owoc lub szklanka mleka przed snem.

ŚRODA

Na śniadanie:
1 kromka bardzo cienko posmarowanego chleba (może być chrupki), kawa lub herbata z mlekiem 0,5 procent tłuszczu,
1 marchew lub nieduże jabłko albo pomarańcza.

Na obiad:
1 szklanka bulionu z kurczaka i warzyw, 200 g kurczaka (bez skórki) ugotowanego lub z rusztu, mizeria z 1 ogórka z 1 łyżeczką jogurtu 0 proc. tłuszczu, 1 ziemniak (średni), 1 owoc.

Na kolację:
100 g ryby w jarzynach na zimno (może to być dorsz, mintaj, morszczuk), 3 liście zielonej sałaty z natką pietruszki, 1 kromka pieczywa (cienka), herbata.

Przed snem:
1 szklanka soku pomidorowego rozcieńczonego z wodą mineralną (pół na pół).

CZWARTEK

Na śniadanie:
2 plasterki żółtego sera,1 mały pomidor, 1 kromka cienko posmarowanego pieczywa, kawa lub herbata z mlekiem.

Na obiad:
150 g pulpetów z cielęciny lub indyka z sosem koperkowym,1 ugotowany lub upieczony ziemniak, zielony groszek z marchewką (bez zasmażki), 1 szklanka kompotu z jabłek bez cukru lub ze słodzikiem albo soku rozcieńczonego wodą.

Na kolację:
100 g wędzonej ryby (może to być makrela, pstrąg), 1 cienka kromka pieczywa bez masła, herbata bez cukru (lub ze słodzikiem), 1 owoc przed snem (np. jabłko lub pomarańcza).

PIĄTEK

Na śniadanie:
1 kromka pieczywa, 1 pomidor z cebulką, kawa z mlekiem.

Na obiad:
200 g ryby morskiej, 1 ziemniak, zielony groszek z marchewką, pół szklanki soku z wodą.

Na kolację:
50 g pasztetu z drobiu, 1 kromka pieczywa, kawa, 1 owoc lub szklanka mleka przed snem

SOBOTA

Na śniadanie:
1 kromka pieczywa, 1 pomidor z cebulką, kawa z mlekiem.

Na obiad:
200 g ryby morskiej, 1 ziemniak, zielony groszek z marchewką, pół szklanki soku z wodą.

Na kolację:
50 g pasztetu z drobiu, 1 kromka pieczywa, kawa, 1 owoc lub szklanka mleka przed snem.

NIEDZIELA

Na śniadanie:
omlet z 1 jajka lub jajko na twardo z warzywami i 5 g masła, kawa lub herbata z mlekiem.

Na obiad:
befsztyk smażony bez tłuszczu (150 g), z odrobiną surowego masła, 1 ziemniak, 1 ogórek świeży lub kiszony, kompot z jabłek ze słodzikiem.

Na kolację:
50 g chudej kiełbasy, 1 kromka pieczywa, sałatka jarzynowa z 1 łyżeczką niskotłuszczowego majonezu, herbata.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T21:04:53+02:00
Aby dieta była skuteczna przydało by się także uprawianie jakiegoś sportu! Spacery, jazda na rowerze czy bieganie!
Poniedziałek-
ŚNIADANIE
2 kromki chleba graham posmarowane kremem z bakłażana, kapusta pekińska z jabłkiem i groszkiem zielonym skropiona sokiem z cytryny i oliwą z oliwek, kawa zbożowa bez cukru.
II ŚNIADANIE 140 kcal
Jogurt naturalny (150 ml) z łyżką otrąb pszennych i śliwką suszoną.
OBIAD 345 kcal
Filet rybny na sałatce, ziemniak.
PODWIECZOREK 100 kcal
2 kiwi.

Wtorek;
ŚNIADANIE 290 kcal
Kromka chleba żytniego, 150 g serka ziarnistego light wymieszać ze szczypiorkiem, ogórkiem konserwowym, łyżeczką pestek ze słonecznika, papryką ostrą i kminkiem.
II ŚNIADANIE 60 kcal
Kromka pieczywa chrupkiego posmarowana 3 łyżeczkami powideł śliwkowych.
OBIAD 380 kcal
Schab w porach, fasolka szparagowa zielona.
PODWIECZOREK 60 kcal
Sok z czarnej porzeczki (150 ml).
KOLACJA 390 kcal
Ryż z warzywami po chińsku, sałatka z żółtej i czerwonej papryki z kilkoma czarnymi oliwkami.

Środa;
ŚNIADANIE 245 kcal
Kromka chleba pełnoziarnistego, serek homogenizowany naturalny 0% tłuszczu (150 g) wymieszany z rzodkiewkami i szczypiorkiem, herbata z cytryną.
II ŚNIADANIE 220 kcal
Pół bułki grahamki posmarowanej, plasterek polędwicy drobiowej, papryka czerwona.
OBIAD 326 kcal
Gołąbki z mięsem i grzybami, 3-4 marchewki starte na tarce, 2 małe ziemniaki.
PODWIECZOREK 90 kcal
Jabłko.
KOLACJA 330 kcal
Zapiekanka ziemniaczana, 100 ml maślanki 0,5%.

Czwartek;
ŚNIADANIE 245 kcal
2 łyżki muesli z orzechami i rodzynkami zalane 150 ml kefiru z pokrojonymi na cząstki połową jabłka i kiwi.
II ŚNIADANIE 105 kcal
Kromka chleba żytniego, plaster szynki drobiowej, 2 liście cykorii, ogórek, herbata zielona.
OBIAD 400 kcal
Kurczak pieczony nacierany czosnkiem, kasza jęczmienna perłowa (1/3 torebki), 1/4 brokuła gotowanego na parze,szklanka wody mineralnej niegazowanej.
PODWIECZOREK 170 kcal
Ciasto drożdżowe z jabłkiem (50 g).
KOLACJA 250 kcal
Cukinia nadziewana mięsem.

Piątek;
ŚNIADANIE 275 kcal
Budyń mleczny waniliowy (250 ml), z 2 łyżkami konfitury.
II ŚNIADANIE 120 kcal
Kromka chleba razowego z plasterkiem sera żółtego, listkami sałaty i pomidorem.
OBIAD 390 kcal
Spaghetti po bolońsku, sałata z sosem winegret.
PODWIECZOREK 160 kcal
100 g malin zalanych 200 ml galaretki.
KOLACJA 265 kcal
Pulpeciki z ryby, warzywa gotowane z jogurtem naturalnym i czosnkiem, kilka gotowanych brukselek

Sobota;
ŚNIADANIE 255 kcal
Jajecznica z 3 białek z 3 pieczarkami i szczypiorkiem, kromka chleba sitkowego, surówka z papryki czerwonej, kapusty kwaszonej, kukurydzy z łyżeczką oliwy z oliwek.
II ŚNIADANIE 115 kcal
Koktajl z mleka 0,5% (150 ml) i połówki banana i kiwi.
OBIAD 385 kcal
200 g kurczaka pieczonego w folii z ziołami, 150 g surówki z porów, marchewki i ogórka kwaszonego wymieszanej ź jogurtem, ziemniak.
PODWIECZOREK 165 kcal
Naleśniki dietetyczne z owocami.
KOLACJA 285 kcal
Sałatka makaronowa z brokułami, szklanka wody mineralnej.

Niedziela;
ŚNIADANIE 295 kcal
Kromka chleba pełnoziarnistego posmarowana łyżeczką chrzanu z 2 plasterkami pomidora i jajkiem na twardo, kawa mleczno-zbożowa bez cukru.
II ŚNIADANIE 175 kcal
Kromką pieczywa chrupkiego 2 plasterkami kiełbasy szynkowej, 200 g surówki z kapusty kwaszonej z jabłkiem, papryką czerwoną, herbata zielona bez cukru.
OBIAD 380 kcal
Flądra w sosie pomarańczowo-jogurtowym, 2 średnie ziemniaki opiekane, surówka z białej kapusty z łyżeczką majonezu.
PODWIECZOREK 60 kcal
Grejpfrut.
KOLACJA 290 kcal
Twarogowe kapelusze, kromka chleba wieloziarnistego.


I pamiętaj- SPORT TO ZDROWIE ;)
1 5 1
2010-04-04T21:09:30+02:00
PONIEDZIAŁEK:

śniadanie:
chleb żytni z pomidorami oraz cherbata bez cukru.

obiad:
mięso z ryżem i sałatką z ogórka + kompot.

kolacja:
chleb żytni z masłem i szynką.


WTOREK:

śniadanie:
chleb pełnoziarnisty z masłem i ogórkiem.

obiad:
mięso z kaszą + cherbata niesłodzona.

kolacja:
kefir.


ŚRODA:

śniadanie:
płatki zwykłe z mlekiem

obiad:
sałatka : sałata z warzywami.

kolacja:
jogurt.


CZWARTEK:

śniadanie:
musli z mlekiem lub nie.

obiad:
mięso z surówkami.

kolacja:
owoce.


PIĄTEK:

śniadanie:
suchary z mlekiem.

obiad:
zestaw sórówek i sałatek.

kolacja:
kanapka z szynką lub pomidorem.


SOBOTA:

śniadanie:
serek wiejski

obiad:
mięso z kuskusem [odmiana ryżu]

kolacja:
kanapki z serem i cherbata ziołowa


NIEDZIELA:

śniadanie:
chleb zwykły z serem lub szynką

obiad:
mięso z ziemniakami i sórówką

kolacja:
owoce lub jogurty