Odpowiedzi

2010-04-04T21:24:42+02:00
1)8,6

stosunek:
0,5:1:2

4,3:8,6:17,2

2) obw=120cm

stosunek 2:3

suma stosuku: 5

2x+3x=120
120:5=24cm
x=24cm

2*24=48cm
24-I bok
3*24=72cm
36-II bok
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T21:26:28+02:00
1.
stosunek 0,5:1:2
czyli po zsumowaniu mamy 7 połówek (0,5)

czyli dzielimy 8,6 na 7
wychodzi 43/35
czyli tyle przypada na 0,5

teraz w jedynce są dwie połówki
2*43/35=86/35

w dwójce, cztery, więc :
4*43/35 = 172/35

spr.
43/35 + 86/35 + 172/35 = 8,6
0,5 : 1 : 2

2.
wzór na obwód równoległoboku
Ob = 2a+2b
stosunek : a:b=2:3

tworzymy układ równań:

2a+2b=120 /:2 -5a=-120/:-5
a/b=2/3 a=24
(podstawiamy)
a+b=60 <- 24+b=60
2b=3a b=36

a+b=60 /* (-2)
2b-3a=0

-2a-2b=-120
-3a+2b=0
(dodajemy, metoda przec. współ.)

spr.
2*24+2*36=120
48+72=120
48/72=2/3

zgadza się ;)