Odpowiedzi

2010-04-04T21:22:53+02:00
Jajniki:
- Torbiel jajnika
- Endometrioza
- Mięśniaki macicy
- Zespół policystycznych jajników
- Choroby nowotworowe narządu rodnego
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T21:38:16+02:00
Objawy nadczynnosci trzustki:
-utrata łaknienia,
-chudnięcie
-łatwe męczenie się i ogólne osłabienie
-wzmożone pragnienie
-uporczywe zaparcie stolca
-wielomocz
-nawracająca kamica moczowa
-patologiczne odkładanie wapnia w tkankach różnych narządów
-podwyższone stężenie wapnia we krwi

objawy niedoczynnosci trzustki:
-kołatanie serca
-zawroty głowy
-duszności
-rumień skóry

choroby niedoczynności jajników:
- impotencja u męszczyzn
- bezpłodność u kobiet

choroby nadczynności jajników:
-nadmierne i długotrwałe krwawienia maciczne,
-bóle w podbrzuszu,
-nadmierna pobudliwość płciowa i kurcze spastyczne w przewodzie pokarmowym.


objawy nadczynności jąder:
- swędzenie jąder
- wysypka w okolicy jąder

choroby nadczynności jąder:
- rak jąder


objawy niedoczynności jąder:
u mężczyzn
- brak dojrzewania płciowego
- małe prącie
- zanik libido i płodności u mężczyzn
- wysoki wzrost z wydłużonymi kończynami dolnymi
- lipomastia
- słabo rozwinięte owłosienie łonowe i zarost twarzy
- brak mutacji głosu
- brak dojrzałych komórek Leydiga
- brak gonadotropin w moczu dobowym

u kobiet
- obniżenie potencji
- zaburzenia płoności
- zaburzenia miesiączkowania (amenorrhea, oligomenorrhea)
- wysoki wzrost z wydłużonymi kończynami dolnymi
- osteoporoza, osteopenia
- mlekotok
- atroficzne endometrium
- stężenie estrogenów
- brak jest krwawienia po teście progesteronowym
- brak gonadotropin w moczu dobowym