Przyporządkuj mechanizmy wentylacji narządów wymiany gazowej organizmom:
1.ryby a.ruchy odwłoka
2.małże, ślimaki b.mięśnie klatki piersiowej i przepona
3.ssaki c.rzęski pokrywające skrzela
4.płazy d.dyfuzja
5.rozwielitki e.otwieranie jamy gębowej i ruch pokryw skrzelowych
6.małe owady f.ruch odnóży pełniących funkcję skrzeli
7.raki, krewetki g.ruch skrzydeł, mięśnie klatki piersiowej
8.duże aktywne owady h.ruch wyrostka u wylotu do komory skrzelowej
9.ptaki i.ruchy dna jamy gębowej

3

Odpowiedzi

2010-04-04T21:38:53+02:00
1: e
2: d
3: b
4: i
5: d
6: g
7: a
8: c

Mam nadzieje,że dobrze rozwiązałam twoje zadanie;D
2 2 2
2010-04-04T21:41:07+02:00

1.e
2.c
3.b
4.i
5.d
6.a
7.h
8.f
9.g
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T22:26:55+02:00
1.e
2.c
3.b
4.i
5.f
6.d
7.h
8.a
9.g

Oni niektóre mają źle, zaufaj mi bo mialam to samo ćwiczenie ;)
3 3 3