Odpowiedzi

2010-04-04T22:09:37+02:00
Azja jest najludniejszym kontynentem świata
- największym kontynentem

W Azji jest :
- najludniejsze państwo świata – Chiny
- największa depresja – Rów Mariański
- najwyższy szczyt świata – Mount Everest – 8848 m n.p.m.
- najgłębsze jezioro – Bajkał 1 620 m.
- największe jezioro – M. Kaspijskie – 371 tyś. km2
- największy półwysep – Arabski – 2,8 mln km2
2 4 2
2010-04-04T22:09:51+02:00
Największy kontynent
najwyższy kontynent
najbardziej zaludniony kontynent
najwyższy szczyt
najgłębsze jezioro
najniższa depresja
największy kraj

3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T22:17:44+02:00
1. Najwyższe góry świata - Himalaje
2. Najdłuzsza budowla - Wielki Mur Chiński
3. Największy półwysep – Półwysep Arabski – 2 780 tys. km²
4. Największa wyspa – Borneo – 746 tys. km²
5. Największy archipelag - Archipelag Malajski
6. Największe jezioro – Morze Kaspijskie – 374 tys. km²
7. Najgłębsze jezioro – Jezioro Bajkał – 1 637 m p.p.m.
8. Najdłuższa rzeka – Jangcy – 6 300 km
9. Najwyższy szczyt – Mount Everest (Czomolungma) – 8 850 m n.p.m.
10.Największa depresja – Morze Martwe – ~398–408 m p.p.m. (oprócz tego Nizina Nadkaspijska i kotlina Turfańska)
11. Najwyższa wyżyna – Tybet – 5500 m n.p.m. /2,5 mln. km²
12. Największa delta rzeczna – Ganges z Brahmaputrą – 2/3 powierzchni Polski
13. Największa kryptodepresja - Jezioro Bajkał
14. Najniższa temperatura – Ojmiakon – -77,8 st. C.
15. Najwyższa temperatura – Półwysep Arabski – 65 st. C. w cieniu
16. Największe opady – Czerapundzi – ~11 tys. mm / w 1861 r. – 22987 mm
17. Najludniejsze państwo – Chiny – ~1,32 mld (2007 r.)
18. Największe państwo – Rosja – ~17 075 253 km²
19. Najwieksze miasto - Seul
20. Najwieksza naturalna granica między kontynentami - góry Ural
21. Państwo o największej gęstości zaludnienia – Singapur – 6751 osób/km²
22. Państwo o najniższej gęstości zaludnienia – Mongolia - 1,89 osób/km²
23. Najludniejsze miasto – Tokio (aglomeracja) – 27,9 mln (2005 r.)
24. Największa ilość stref klimatycznych - wszystkie strefy klimatyczne świata
25. Największa ilość ras - wszystkie rasy świata
26. Największa ilość religii - wszystkie religie świata
27. Najdłuższa nazwa miasta - Miasto aniołów, wielkie miasto, wieczny klejnot, niezdobywalne miasto boga Indry,
28. Stolica największego państwa - Moskwa
29. Jest największym kontynentem
2 5 2