Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T09:34:59+01:00
1,04km=1040m=104000cm
104000cm : 26000=4cm
2009-11-02T09:45:28+01:00
Skala mapy 1:26000
oznacza ze na mapie
1 cm to 26000 cm w rzeczywistosci, zamieniamy te26000cm na kilometry
1 km ma 1000m czyli ma 1000 razy 100 cm czyli 100000 cm
czyli 1 cm to 0,00001 km
czyli mamy
26000 cm=26000 razy 0,00001 km=0,26 km


czyli na mapie mamy
1cm to 0,26 km w rzeczywistosci

x cm to 1,04 km

z proporcji
x=(1 razy 1,04)/0,26=4 cm
odleglosc na mapie to 4 cm