Dokończ poniższe zdania odpowiednimi informacjami:

a) Długie, wąskie i bardzo głębokie pęknięcia w obrębie skorupy oceanicznej to ........
b) W wyniku subdukcji w niektórych regionach świata tworzą się głębokie ....
c) Rozległe podmorskie wzniesienia po obydwu stronach ryftu są nazywane ..........
d) Miejsce w wnętrzu Ziemi, z którego rozchodzą się fale sejsmiczne to ........
e) Miejsce na powierzchni Ziemi, gdzie wstrząsy są odczuwalne najwcześniej i najsilniej to ......
f) Siłę trzęsień ziemi określa się najczęściej w otwartej skali .......

3

Odpowiedzi

2010-04-04T22:21:24+02:00
A) Ryfty ;
b) rowy oceaniczne ;
c) grzbiety śródoceaniczne;
d) hipocentrum;
e) epicentrum;
f) Ritchera ;
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T22:26:24+02:00
A) Długie, wąskie i bardzo głębokie pęknięcia w obrębie skorupy oceanicznej to ryfty.
b) W wyniku subdukcji w niektórych regionach świata tworzą się głębokie rowy oceaniczne.
c) Rozległe podmorskie wzniesienia po obydwu stronach ryftu są nazywane grzbiety śródoceaniczne.
d) Miejsce w wnętrzu Ziemi, z którego rozchodzą się fale sejsmiczne to hipocentrum.
e) Miejsce na powierzchni Ziemi, gdzie wstrząsy są odczuwalne najwcześniej i najsilniej to epicentrum.
f) Siłę trzęsień ziemi określa się najczęściej w otwartej skali Rithera.

Mam nadzieję że pomogłam ;)
28 4 28
2010-04-04T22:41:20+02:00
A) Długie, wąskie i bardzo głębokie pęknięcia w obrębie skorupy oceanicznej to ..ryfy......
b) W wyniku subdukcji w niektórych regionach świata tworzą się głębokie .rowy oceaniczne..
c) Rozległe podmorskie wzniesienia po obydwu stronach ryftu są nazywane ..grzbiety śródoceaniczne.......
d) Miejsce w wnętrzu Ziemi, z którego rozchodzą się fale sejsmiczne to .....hipocentrum...
e) Miejsce na powierzchni Ziemi, gdzie wstrząsy są odczuwalne najwcześniej i najsilniej to .epicentrum.....
f) Siłę trzęsień ziemi określa się najczęściej w otwartej skali ....Richtera...
15 3 15