Ewa kupiła na swoje przyjęcie urodzinowe karton soku pomarańczowego o pojemności 2,5 l.Czy wystarczyłoby soku dla sześciu osób,jeśli każda dostałaby sok w szklance w kształcie walca o promieniu podstawy długości 3cm(mierzonym wewnątrz) i wysokości wewnętrznej równej 20 cm wypełnionej w 80%?

2

Odpowiedzi

2010-04-04T22:23:46+02:00
V=Pp*H
v=pi*3^2*20=pi*9*20=180*pi cm3
80% z 180pi cm3=80/100*180pi=144pi cm3
pi=3.14
144*3.14=452,16 cm3
1l=1000cm3
2,5l=2500cm3
2,500/452,16=5,529

Odp: Soku nie wystarczyłoby dla szesciu osob. Wystarczyłoby dla pięciu osób.

Mam nadzieję że pomogłem :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T22:39:01+02:00
Sok:
V=2,5l=2,5dm³

szklanka:
h=20cm=2dm
r=3cm=0,3dm


pojemność szklanki:
V=Pp*h
V=π 0,3²*2
V=3,14*0,09*2
V=0,5652dm³
V≈0,57dm³


szklanki wypełnione są w 80 % :

100% - 0,57
80 % - x

x=80*,057/100
x=0,456
x≈0,46

jedna szklanka ma w sobie 0,46 litra

Sprawdzmy czy starczy soku dla 6 osób

1 - 0,46
6 - x

x=6*,046
x=2,76dm³


niestarczy soku dla 6 osób,

2,5/0,46≈5


ale starczy tego soku dla 5 osób.





Mam nadzieje, że wszystko jakoś krok po kroku wytłumaczylam ;)