Odpowiedzi

2010-04-04T22:36:00+02:00
Ponieważ 1m2 stołu to 1m* 1m ,a 1,4 m to 0,7m srednicy a pole kola to 4,9m2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T22:36:00+02:00
A=1m
r=0,7m
przekątna kwadratu to a pierwiastek z 2
pierw. 2=1,41
d=a pierw. 2=1m pierw. 2=1*1,41=1,41m
1/2d=0,705m

Odp:Okrągła serwetka nie przykryje stołu o srednicy 1,4m ponieważ srednica serwetki jest mniejsza od przekatnej stolu.
1 4 1
2010-04-04T23:03:16+02:00
Śr=1,4 m
r= 0,7 m
P okręgu ¶r²= 3,14 * 0,7²= 1,54 (w przybliżeniu)

P kwadratu = a²
p kwadratu= 1 * 1 = 1 m²

1,54> 1

Odp. Tak, przykryje.
2 3 2