Ile metrów kwadratowych wykładziny trzeba kupic na wyłożenie podłogi w prostokątnym holu , w którym jest troje drzwi o szerokości 0,8 m każde , długość holu jest 3 razy większa od szerokości , a łączna długość listwy podłogowej jest równa 21,6 m ?

2

Odpowiedzi

2010-04-04T22:48:28+02:00
Ob=2a+2b
b=3a
Ob=2a+2*3a=2a+6a=8a
Listwa podłogowa 21,6+3*0,8=21,6+2,4=24
Ob=8a
8a=24
a=3
b=9
P=3*9=27
Odp. Należy kupić 27 m² wykładziny.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T23:03:44+02:00
A - szerokość holu
b - długość holu
b = 3a

3* 0,8m = 2,4 m

długość listwy = obwód hali, pomijając progi drzwi

Ob = 2a+2b
21,6 + 2,4 = 2a + 2*3a
24 = 2a+6a
24=8a/:8
a=3

b=3a
b=3*3
b=9 m

P = a*b
P = 3*9
P = 27 m²

Odp.: Na wyłożenie podłogi trzeba kupić 27 m² wykładziny.