Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T23:03:48+02:00
Pp = a² = 42²=1764cm²
v = (Pp * H)/3 = 1764 * 20 /3 = 11760 cm³

Pb = 4* a * h / 2

h trzeba znaleźć (wysokość ściany)
a więc:

h² = (a /2)² + H²
h² = 21² + 20² = 441 + 400 = 841 = h²
h = √841 = 29 cm

Pb =4* 42 * 29 / 2 =4* 609 cm² = 2436 cm²

Pc = pp + pb = 2436 + 1764 = 4200cm²


2010-04-04T23:25:16+02:00
Pole podstawy = a*a
P = 42*42
P = 1764 cm²

Wysokość ściany bocznej - skorzystam z twierdzenia Pitagorasa opierając się na trójkącie, zbudowanego z ½boku podstawy, wysokości bryły i wysokości ściany bocznej
(½a)² + H² = h²
(½*42)²+H²=h²
21²+20²=h²
441+400=h²
h=√841
h=29 cm

Pole powierzchni bocznej = ½a*h
P=4*½*42*29
P=2*42*29
P=2436 cm²

Pole powierzchni całkowitej = Pp*4Pb
P = a*a+ 4*½a*h
P = 42*42 +2*42*29
P= 1764 + 2*1218
P = 1764 + 2436
P = 4200 cm²

V = ⅓Pp*H
V = ⅓*a*a*H
V = ⅓ * 42*42*20
V = ⅓* 1764*20
V = 11760 cm³