W czasie wycieczki rowerowej uczniowie mieli do przebycia trasę długości 84 km. Podzielili tę trasę na odcinki równej długości i codziennie przejeżdzali wyznaczony odcinek. Gdyby na pzebycie całej trasy zużylui dwa dni więcej, to mogliby dziennie przebywać o 7 km mniej. Ile kilometrów przebywali uczniowie dziennie?

2

Odpowiedzi

2010-04-04T23:05:56+02:00
Trasa = 84km

2 dni = 14 km


2 dni = 14 km
x dni = 84 km

x=84*2/14
x=12

każdego dnia przebywali 12 kilometrów
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T23:20:59+02:00
84km-cała trasa
x-ilość dni
y-ilość trasy dziennie

x*y=84
y=(84:x)

(x+2)*(y-7)=84
xy-7x+2y-14=84
(x*84:x)-7x+2(84:x)-14=84
84-7x+(168:x)-14=84
-7x+(168:x)=14/*x
-7x²+168=14x
-7x²-14x+168=0/:(-7)

x²+2x-24=0
delta=b²-4ac
Δ=4+96
Δ=100
√Δ=10

x₁=(-b-√Δ):2a
x₁=(-2-10):2=-6 (ilość dni nie może być ujemna)
x₂=(-b+√Δ):2a
x₂=(-2+10):2=4 - poprawne

y=84:4=21 - ilość km dziennie

w razie niezrozumienia, pisz wiadomość prywatną, wytłumaczę, liczę na naj:)




3 4 3