Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T23:06:57+02:00
Cały roztwór ma być 10%.
Aby tak było, to substancji rozpuszczanej musi być 10%, a wody 90%
Tworzymy proporcje
90% - 200g
10% xg
0,9x=20
x=22,22g
Należy dodać ok. 22,22g substancji
1 5 1
2010-04-04T23:07:26+02:00
90 % - 200 g
10 % - x

x=10*200/90
x=22,2

nalezy rozpuscic okolo 22,2 gram substancji.
2010-04-04T23:07:46+02:00
X=0,1(x+200)
x=0,1x+20
0,9x=20
x=200/9≈22,2 [g]