Prosze o napiszanie

1 co nazywamy pedem elektrycznym w metalach.
2 warunek konieczny na przepływ prądu w przewodniku.
3 wzór i jednostka napięcia.
4 wzór i jednostka napiecia.
5 od czego zależy opór elektryczny przewodnika.
6 od czego nie zależy opór elektryczny.
7 wzór na opór z prawa oma i jednostka opru elektrycznego

dzięki.

2

Odpowiedzi

2010-04-05T09:54:35+02:00
1. Chyba chodziło tu o prąd
Prąd elektryczny w metalach jest to ruch elektronów przewodnictwa, bo w metalach przemieszczają się swobodnie tylko elektrony.
2. - musi istnieć napięcie między biegunami źródła energii elektrycznej
- obwód musi być zamknięty
3. Napięcie
U = IR (z prawa oma)
jednostka: V - Volt
4. Przypuszczam, że tu chodzi o natężenie, bo dwa razy napisałaś/eś napięcie
I = 1/R * U
jednostka: A - amper
5. Opór zależy:
- od długości przewodnika
- od pola przekroju poprzecznego przewodnika
- od typu materiału
6. Opór elektryczny nie zależy od napięcia przyłożonego do jego końców, ani od natężenia prądu, który przez niego przepływa.
7. R = U/I
jednostka: om (nie da się tu chyba zrobić tego symbolu)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T09:55:15+02:00
1.
Prąd elektryczny w metalach to uporządkowany ruch elektronów.
2.
Warunek przepływu prądu przez przewodnik jest taki, iż musi istnieć różnica potencjałów pomiędzy końcami przewodnika.
3. i 4. [?]
Jednostką napięcia jest 1 Wolt - [1 V]
Wzory na napięcie to :
U = W/Q
U = P/I
U = R*I , gdzie U - napięcie [wolt], W - praca [dżul], Q - ładunek przepływający przez przewodnik [kulomb], P - moc [wat], R - opór elektryczny [om] i I - natężenie prądu [amper].
5.
Opór elektryczny przewodnika zależy od od rodzaju metalu i wymiarów przewodnika.
6.
Nie zależy on od napięcia przyłożonego do jego końców, od natężenia prądu, który przez niego przepływa.
7.
Wzór na opór : I=U/R

pozdrawiam < 3