Krzyś postanowił, że będzie czytał po 40 stron książki dziennie. Niestety,czytał tylko 30 stron dziennie i przeczytanie całej książki zabrało mu 3 dni więcej niż planował. W ciągu ile dni Krzyś przeczytał całą książkę? Ile stron liczyła owa lektura?
POMOCY!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T10:56:54+02:00
X - liczba dni w których planował przeczytać książkę ( po 40 stron)
(x+3) liczba dni w których przeczytał książką ( po 30 stron)

40x=30(x+3)
40x=30x+90
40x-30x=90
10x=90
x=90:10
x=9 dni

9+3=12 tyle dni potrzebował na przeczytanie całej książki

12*30=360 - tyle stron liczyła książka
10 4 10
2010-04-05T10:56:55+02:00
X - dni 40 stron dziennie
-x dni 30 stron dziennie
- x+3dni 40x=30(x+3) 40x+30x=90 10x=90 x=9 9+3=12 dni 30*12=360 stron
Krzyś całą książkę przeczytał w 12 dni.Lektura liczyła 360 stron.
19 4 19