Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T11:16:02+02:00
PREHISTORIA-od momętu pojawienia się człowieka na ziemi do wynalezienia pisma.

STAROŻYTNOŚĆ- od wynalezienia pisma do upadku cesarstwa rzymskiego(ok. 4000tys. l. p. n. e. - do 476r. n. e.)

ŚREDNIOWIECZE- od upadku cesarstwa rzymskiego do odkrycia Ameryki (ok. 476r.- 1492r.)

Nowożytność- od odkrycia Ameryki do wybuchu I wojny światowej ( 1492r.- 1914r.)
PS.jest jeszcze :

WSPÓŁCZESNOŚĆ- do I wojny światowej do dziś

pozdro i myślę że pomogłem:)
6 1 6
2010-04-05T11:18:06+02:00
Prehistoria- jest badana na podstawie materiału źródłowego niepisanego, a historia - pisanego. Przejście z prehistorii do historii nastąpiło, gdy pojawiło się pismo (ok. 3-4000 lat p.n.e).Prehistoria to okres który trwał od pojawienia się człowieka na ziemi aż do wynalezienia pisma.
Prehistoria składa się z trzech epok:epoki kamienia, brązu i żelaza.

Starożytność-przypada na czas od około 3500 lat p.n.e do roku 476, kiedy datowany jest upadek Cesarstwa Zachodniorzymskiego.W tej epoce świetność przeżywa cesarstwo rzymskie.Starożytność to także czas igrzysk, festiwali i walk gladiatorów.

średniowiecze to jedna z dłużej trwających epok. Od upadku cesarstwa rzymskiego w roku 476 do ok XV wieku. Średniowiecze to epoka zacofania, jej podstawą jest teocentryzm. To czasy w których uwydatniała się ludzka ułomność i całkowite oddanie Chrystusowi.

Nowożytność zaczęła się pod koniec XV wieku. Są to czasu powrotu do wzorców antycznych. Głownym prądem umysłowym jest humanizm. W centrum jest już nie Bóg, lecz człowiek.
2 1 2