Długość wybrzeża klifowego w Polsce wynosi około 100km.Oblicz,o ile metrów kwadratowych zmniejsza sie co roku powierzchnia Polski,zakładając,że odcinki klifowe wybrzeża cofają się średnio o1m rocznie.
Proszę o obliczenia i odpowiedz do czwartku!!!

2

Odpowiedzi

2010-04-05T11:24:55+02:00
1m * 100 000m ( zamieniamy na 1km) = 100 000m( do kwadratu) = 0,1km( do kwadratu).

Odp:Powierzchnia Polski co roku zmniejsza się o 0,1km(do kwadratu).

Licze na najlepsze:).
85 4 85
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T11:27:19+02:00
Jest to zadanie stricte matematyczne
Jeżeli odcinki klifowe cofają się o metr rocznie, to ich powierzchnię możemy obliczyć jako prostokąt o wymiarach 100km (linia brzegowa) i 1m (cofnięcie w ciągu roku)
Wynik mamy podać w m², wiec zamieniamy
100km=100000m
P=100000m*1m=100 000m²
Powierzchnia Polski zmniejsza się o 100 000m² rocznie (sto tysięcy metró kwadratowych)
97 4 97