Odpowiedzi

2010-04-05T11:35:56+02:00
Syn:
wiek obecny - x
wiek 4 lata temu = x-4
wiek 10lat temu = x-10

Mamuska:
4(x-4)
10(x-10)=4(x-4)-6
10x-100=4x-16-6
10x-4x=-16-6+100
6x=78/:6
x=13

Jakos tak
Prosze o naj;**
2 5 2
2010-04-05T11:36:59+02:00
X-aktualny mój wiek
y-aktualny wiek mamy
Ukłąd równań
(4(x-4)=y-4
10(x-10)=y-10)
(4x-16=y-4
10x-100=y-10)
Wyznaczamy y z pierwszego
y=4x-12
Podstawiamy
4x-12=10x-90
6x=78
x=13

Autor wypowiedzi ma 13 lat
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-05T11:37:44+02:00
X - wiek autora
y - wiek mamy

4(x - 4) = y - 4
10(x - 10) = y - 10

4x - 16 = y - 4
10x - 100 = y - 10

4x - 12 = y
10x - 100 = 4x - 12 - 10

y = 4x - 12
6x = 78

y = 4x - 12
x = 13

y = 4*13 - 12
x = 13

y = 40
x = 13

Autor ma 13 lat.
1 5 1