Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-05T11:38:26+02:00
Oblicz stężenie procentowe roztworu, powstałego przez dodanie 150 gram wody i 10 gram cukru do 20 gram roztworu cukru o stężeniu 15%.

150*0+10*100+20*15=x*180
1000+300=180x
x=7,22%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T11:41:23+02:00
I ROZTWÓR

15g - 100g
x - 20g
x = 3g - ilość substancji w I roztworze

20g - 3g = 17g - ilość wody

II ROZTWÓR

150g + 17g = 167g - ilość wody
3g + 10g = 13g - ilość substancji

13g + 167g = 180g - ilość roztworu

13g - 180g
xg - 100g
x = 7,2g

Odp. Stężenie procentowe wynosi 7,2%
2010-04-05T11:46:05+02:00
Mr = 150 g + 10g + 20g = 180g
ms1 - C% * mr / 100% = 15% * 20g / 100% = 3g
ms1i2 - 3g + 10 g = 13g
c% = ms/mr*100% = 13g / 180g / 100% ≈ 7,3 %