Piłkę rzucono pionowo w górę.
-Jakie rodzaje energii mechanicznej ma piłka podczas lotu?
-Wymień nazwę prawa fizycznego, które jest spełnione podczas trwania ruchu piłki.
-Na jaką wysokość dotrze piłka, jeśli nadano jej prędkość początkową o wartości 5m/s?
Pomijamy opór powietrza.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-05T11:59:59+02:00
- Energia potencjalna
- Grawitacja
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T12:05:10+02:00
-Zaraz po wyrzuceniu ma energię kinetyczną, w trakcie lotu w górę i w dół ma energię kinetyczną i potencjalną, w najwyższym punkcie ma tylko energię potencjalną a przy uderzeniu o ziemie znów tylko kinetyczną.
- Zasada zachowania energii
-Na początku piłka ma energię kinetyczną czyli m*v²/2. W najwyższym punkcie ma energie potencjalną, czyli m*g*h. Z zasady zachowania energi:
m*g*h=m*v²/2 "m" się skraca i zostaje:
g*h=v²/2
h=v²/2g
Jeżeli g≈10m/s²
to h=1,25m
Jeżeli za g przyjmujesz wartosc 9,81 to h=1,27m
8 5 8