1.Objętość sześcianu jest równa 125 cm sześciennych.Znajdz jego pole powierzchni.
2.Z czterech jednakowych klocków ,przedstawionych na rysunku ,Artur układał rożne prostopadłościany
Rysunki:
wysokość 3cm
a 10cm
b 3cm
a)Ile różnych prostopadłościanów mógł ułożyć Artur
b)Oblicz objętość każdego ułożonego prostopadłościanu
c)ILE KOLOROWEJ BIBUŁY potrzeba do oklejenia każdego z ułożonych prostopadłościanów (pole)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T11:58:36+02:00
1.
V=125cm³
V=x³
x³=125
x=³√125
x=5
Pp=6x²
Pp=6 *25=210 cm²
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-04-05T12:53:04+02:00
Zad. 1

Dane:
V=125 cm sześciennych
Szukane:
a=?
P=?
---------------
V=a do trzeciej
a=5
krawędź równa się 5 cm
Pole :
P= 6*a^ (^-------->oznacza do kwadratu)
P=6*5^
P=6*25
P=150 cm kwadratowych

Zad. 2

Artur mógł ułożyć np. takie prostopadłościany:
1) 20 cm x 6 cm x 3 cm
2) 20 cm x 3 cm x 6 cm
3) 10 cm x 3 cm x 12 cm
4) 3 cm x 3 cm x 40 cm
Objętości:
1) V1 = 20*6*3 cm³ = 360 cm³
2) V2 = V1 = 360 cm³
3) V3 = 10*3*12 cm³ = 360 cm³
Niezależnie od sposobu ułożenia objętość będzie taka sama, bo
wszystkie prostopadłościany ułożono z tych samych 4 klocków.
V = 10*3*3 cm³ = 90 cm³
V - objętość jednego klocka.
V1 = V2 + V3 = 4* V = 4*90 cm³ = 360 cm³.

Mam nadzieję, że pomogłam .
pozdrawiam ; )
2 5 2