Słoń maszerując pokona 8km w ciągu godziny.
Jaka jest prędkość marszowa człowieka ,jeśli maszeruje 2 razy wolniej od słonia?
Ile dni słoniowi zajmuje wędrówka do wodopoju odległego o 120 km(stado pokonuje 80 km dziennie)

3

Odpowiedzi

2009-11-02T11:55:43+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T12:07:39+01:00
S -droga pokonana przez slonia w ciągu godziny
v - szybkosc slonia

v = s/t
v =8km/1h
v = 8km/h - szybkosc slonia

8km/h / 2 = 4km/h

Odp prędkość marszowa człowieka wynosi 4 km/h

120 / 80 =1,5
Odp wędrówka do wodopoju zajmie 1,5 dnia
  • muzi
  • Początkujący
2009-11-02T12:15:48+01:00
Czlowiek 8km/h / 2= 4km/h

slon 120km/h / 80 = 1.5 dnia
1 1 1