Proszę o rozwiązanie zadania z fizyki ;] Jest to zadanie z III Klasy Gimnazjum

Trzy jednakowe oporniki o oporze 2 omy każdy, połączono na różne sposoby. Zaproponuj te połączenia i oblicz opór zastępczy w każdym przypadku

Najlepsza Odpowiedź zostanie nagrodzona ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T12:34:18+02:00
R1=R2=R3=2om

Najpierw połączymy wszystkie oporniki szeregowo
R=R1+R2+R3=2+2+2=6 omów (opór zastępczy)

Później połączymy wszystkie równolegle
1/R=1/R1+1/R2+1/R3
1/R=1/2+1/2+1/2
1/R=3/2
3R=2
R=2/3 oma

3 sposób - najpierw połączymy równolegle, a potem szeregowo
Rch- chwilowy opór zastępczy
Równolegle:
1/Rch=1/R1+1/R2
1/Rch=1/2+1/2
1/Rch=1
Rch=1 om

Szeregowo
R=Rch+R3=1+2=3 omy

Powodzenia!
2010-04-05T12:35:11+02:00
Wszystkie trzy szeregowo
R=2+2+2
R=6
wszystkie trzy równolegle
1/R=½+½+½
1/R=1,5
R=⅔
dwa równolegle i jeden szeregowo
1/R=½+½ R=2
1/r=1
R=1

R=1+2=3

dwa szeregowo i jeden równolegle
R=2+2
R=4
1/R=½
R=2
R=4+2
R=6