Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-05T21:24:49+02:00
"Pachnidło" Patricka Suskinda to książka kryjąca w sobie historię bardzo młodego chłopaka, który od najwcześniejszych swych lat pasjonuje się każdym zapachem będącym nie tylko w bliskiej odległości od jego zmysłu powonienia, ale każdym który wchodził w skład wibrującego wokół niego powietrza. Autor w sposób doskonały oddaje klimat średniowiecznego Paryża, nie tylko pachnącego, ale i przerażająco śmierdzącego. Książka mimo swej oryginalności niewiele wspólnego ma z rzeczywistością, a kiedy przyjrzeć się powierzchowności głównego bohatera i jego obrzydliwym praktykom...

"Pachnidło" - to również film oparty na podstawie 256 stron wspomnianej książki... Bezbłędnie przedstawiona nam postać samotnego, zagubionego w swym szalonym życiu człowieka, dążącego do stworzenia najdoskonalszego pachnidła na świecie. Od momentu poznania zapachu pewnej rudowłosej kobiety, nie ustaje w staraniach zdobycia podobnych nut poprzez tropienie, zabijanie i przetwarzanie cząstki ich ciała. Koniec obrazuje, że nic co ulotne nie może być wieczne.

Porównując oba dzieła... Film to przekaz gotowych obrazów, próbujących pomóc nam wyobrazić sobie życie pełne obsesji, okrucieństwa a jednocześnie próby uchwycenia czegoś pięknego, nietrwałego. Jednak nic nie jest w stanie zastąpić chwil spędzonych ze słowem pisanym, mającym w sobie tę siłę, która porusza naszą własną wyobraźnię i zmusza do przemyśleń. To doskonalsza forma przekazu.




PS. Nie wiem czy o taką odpowiedź Ci chodziło, ale ... Mam taką cichą nadzieję... :)

4 1 4
2010-04-05T21:50:25+02:00
Złodziej Pioruna jest to książka która opowiada o młodym dwunastoletnim chłopcu który nazywa sie Percy Jackson. Akcja zaczyna sie gdy chłopiec zostaje znowu wyrzucony ze szkoły. W jego zyciu przydarzają sie dziwne zeczy. Rórzne stwoty z mitologi wychodzą z ksiąrzek i atakują go . Jego najwierniejszy przyjaciel okazuje sie satyrem - pół człowiekie pół kozłem. Przyjaciel i matka Prec'ego postanawiają wysłaś go do specjalnego obozu. Chłopiec po cięrzkiej walce z minotaurem dociera do obozu cherosów, leczw zaciętej walce ginie jego matka. W obozie chłopak zaprzyjażnia sie z córką Ateny, niestety zostaje oskarrzony o kradziesz Pioruna Piorunów Zeusa poniewarz Zeus myśli że to Posejdon za pomocą chłopca ukradł jego broń. Mało tego zopstaje uznany za Syna Posejdona ( Wielka trójka bogów - Hades Zeus i Posejdon nie mogli mieć dzieci z niezmkimi ludzmi lecz włada mórz oraz włądca niba złamali ten zakaz). CHłopak wraz z nową przyjaciółką i satyram postaniawia odnaleść piorun i złodzieja. Udaje sie do Hadesa poniewarz nawiedzają go sny we których - jak myśli chłpak - przemawia do niego Hades. Gdy dociera do podziemi okazuje sie że jego matka żyje, jet tylko wieziona przez Hadesa. Mało tego okazuje sie że to nie Hades ukradł broń zeusa i nie to on przemawiał do niego w snach. w podziemiach w swoim plecaku który okrzymał od Aresa odnajduje broń Zeusa. Udaje mu sie uciec z podziemi i postanawia stoczyć wlkę z Aresem. Walkę wydrywa dzieki falą na morzu. Udaje sie na olimp i tam Spotyka ojca i oddaje zeusowi piorun. Gdy powraca do obozu po udanej misji wszyscy wyjerzdzają na wakacje. Wtedy Precy zostaje zaatakowaby przez swojego przyjaciela ( noe pamiętam imienia .... sprzeprasza,... oddadza ksiąrzkę to ci napiszę w prywatnej widomości ). Okazuje sie że to on jest zdrajcą który ukradł piorun i on jest słudzą ktonosa który do niego przemawiał. Precy zostaje zaatkowany przez jadowitego skorpiona jecz udaje mu sie ptrzeżyć. ...
2 3 2