Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T13:38:52+02:00
KALENDARZ JULIAŃSKI :

a) Początek roku - w kalendarzu rzymskim i juliańskim stosowano różne daty rozpoczęcia roku, najczęściej 1 lub 25 marca.

b)liczba miesięcy w roku- 12
Martius
Aprilis
Maius
Iunius
Quintilis
Sextilis
September
October
November
December
Ianuarius
Februarius

c)liczba dni w miesiącu-
Martius (31)
Aprilis (30)
Maius (31)
Iunius (30)
Quintilis (31)
Sextilis (30)
September (31)
October (30)
November (31)
December (30)
Ianuarius (31)
Februarius (28)

d)rok przestępny - Kalendarz ten ustalał długość roku na 365 dni plus jeden dzień przestępny co 4 lata

+mam nadzieje, że się przydało ; ) .
4 5 4
2010-04-05T13:50:57+02:00
KALENDARZ JULIAŃSKI : (12 MIESIĘCY W ROKU)
Rok zaczyna się
31 Dni :

lanuarius (styczeń)
Augustus (sierpień)
December (grudzień)
30 dni :

Aprilis (kwiecień)
Iunius (czerwiec)
September (wrzesień)
November (listopad)

28/29 dni (ROK PRZESTĘPNY)
Februarius (luty)

początek roku od 25 grudnia rozpowszechniony był w średniowieczu.


Kalendarz Etruski nie wiem...przykro mi..;/
3 3 3