Odpowiedzi

2010-04-05T13:19:39+02:00
Sumienie - w niektórych religiach i nurtach etycznych wewnętrzne odczucie pozwalające rozróżniać dobro i zło, a także oceniać postępowanie własne i innych ludzi. Jest to zdolność pozwalająca człowiekowi ujmować swoje czyny pod kątem moralnym i odpowiednio je oceniać. Czynnikiem decydującym w przestrzeganiu tych norm jest poczucie winy występujące w momencie uświadomienia sobie rozbieżności między własnym postępowaniem, a przyjętymi normami. Sumienie kieruje się różnymi kryteriami, zależnymi od sposobu wychowania, miejsca przebywania, otoczenia społecznego, zasad moralnych jakie te wszystkie czynniki w człowieku wytworzyły.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T13:20:33+02:00
Jest to wewnętrzne odróżnianie dobra od zła;]
5 3 5
2010-04-05T13:39:56+02:00
Sumienie jest to odróżnianie dobra od zła. Często mówi się że ktoś ma złe lub tez dobre sumienie. Dzięki sumieniu zastanawiamy się nad własnym życiem. Sumienie ma każdy z nas.Jest to zdolność pozwalająca człowiekowi ujmować swoje czyny pod kątem moralnym i odpowiednio je doceniać. Wielu ludzi gdy zrobi coś złego to później żałuje i czuje że sumienie go gryzie.
3 3 3