Odpowiedzi

2010-04-05T13:32:11+02:00
X - wiek syna
y - wiek ojca

y+10=4x
10+y+x=100

y=4x-10
10+4x-10+x=100

y=4x-10
5x=100

y=4x-10
x=20

y=4*20-10
x=20

y=80-10=70
x=20

Odp: Ojciec ma 70 lat a syn ma 20 lat.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T13:38:15+02:00
T-10=4(s-10)
t+10+s+10=100

t-10=4s-40
t+s=80

t=4s-30
4s-30+s=80

5s=110
s=22
t=58
2 4 2
2010-04-05T14:27:03+02:00
X - syn
y - ojciec

y-10=4x
y+x+10=100

y=4x+10
10+4x+10+x=100

y=4x-10
5x=80

y=4x-10
x=16

y=4*16+10
x=16

y=64+10=74
x=16

ojciec ma w tej chwili 74 lata, a syn 16.
1 5 1