Złota rybka spełnia 3 życzenia na godzinę, Ile co najwyżej życzeń mogłaby spełnić w ciągu 30 dni? Napisz OBLICZENIA i zaznacz prawidłową odpowiedź.

a) 72
b)90
c)180
d)2160

Najważniejsze obliczenia ;) Z góry dzięki ! :]

3

Odpowiedzi

2010-04-05T13:49:22+02:00
2010-04-05T13:50:52+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T13:54:26+02:00
Rybka spełnia 3 życzenia na godzinę, a godzin w ciągu dnia jest 24, więc rybka spełnia 72 życzenia dziennie (24 razy 3).
Jeśli mamy 30 dni, to rybka spełnia 72 życzenia * 30 dni, czyli 2160 życzeń.

Rozwiązania napisz tak:

1 dzień = 24 h
1 dzień = 3*24 = 72 życzenia
30 dni = 30*72 = 2160 życzeń

Odp.: W ciągu 30 dni rybka może spełnić najwyżej 2160 życzeń.
3 4 3