Prosze o zrobienie tych zadań z danymi itp.Może być to zrobione na kartce i zeskanowane. OFERUJE 80 PKT.!!!!



17. W Czasie kwesty zebrano 150 zł. Wśród 41 zebranych monet była
tylko jedna złotówka, a poza tym tylko
dwuzłotówki i pięciozłotówki. Ile było
pięciozłotówek, a ile dwuzłotówek?


18. Aby uzyskać eliksir łagodności, należy
zmieszać ze sobą jedną miarkę naparu
z melisy, dwie miarki lubczyku, ćwierć
miarki kropli walerianowych i 3 miarki
sekretnego składnika, którego nazwy nie
można zdradzić. Ile litrów powinna mieć
taka miarka, by można było eliksirem
obdzielić liczącą 500 osób grupę agresywnych
kibiców, tak aby każdy kibic
dostał 5 O ml eliksiru?

19. Dwie trzecie wszystkich pracowników
firmy handlowej Klops stanowią
sprzedawcy, a jedną piątą urzędnicy.
Oprócz tego firma ta zatrudnia sprzątaczkę,
dyrektora i dwóch zastępców dyrektora.
Ile osób pracuje w Klopsie?


20. W konkursie matematycznym było
18 zadań, w tym 10 zadań za 4 punkty
i 8 za 5 punktów. Za każde wskazanie
błędnej odpowiedzi odejmowano |
punktów możliwych do zdobycia za zadanie.
Marta wskazała odpowiedzi przy
wszystkich pytaniach. W zadaniach za
4 punkty wszystkie jej odpowiedzi były
poprawne. W sumie zdobyła 67,5 punktu.
Na ile pytań odpowiedziała prawidłowo?


*21. Średnia wzrostu dwudziestopięcio osbowej
klasy piłkarskiej wynosiła
160 cm. Gdy jeden z uczniów przeszedł
z tej klasy do dwudziestotrzyosobowcj
klasy koszykarskiej I b, średnia wzrostu
w klasie I a obniżyła się o l cm, a w klasie
Ib wzrosła o 0,5 cm. Jaki wzrost miał
uczeń przechodzący z klasy la do Ib?
Jaka była poprzednio średnia wzrostu
uczniów klasy I b?


22. Grządzielka ma trzy razy więcej pętelek
niż kompałka. Gdyby kompałka
miała sześć pętelek więcej, to miałaby
ich tyle samo co grządzielka. Ile pętelek
mają grządzielka z kompałka?


23. Tomek ma 14 lat, a jego mama 38.
Oblicz, kiedy mama była od Tomka pięć
razy starsza. Za ile lat będzie od niego
dwa razy starsza?


24. Dorota jest cztery razy slarsza od
Maćka. Za dwa lata będzie od niego trzy
razy starsza.
a) Ile lat ma Maciek? Ile lal ma Dorota?
b) Za ile lat Dorota będzie dwa razy starsza
od Maćka?



25. W przepełnionym wagonie II klasy
było cztery razy wiecej pasażerów niż
w wagonie klasy l. Gdy 54 osoby przeniosły
się z klasy II do klasy 1, w obu wagonach
było tyle samo pasażerów. Ilu pasażerów
jechało w obu wagonach?


2

Odpowiedzi

2010-04-05T14:33:13+02:00
17.
41-1=40 5*6=30 2*5=10
Zebrano 6 pięciozłotówek i 5 dwozłotowek
18.
________________________________
19.
2/3+1/5=10/15+3/15=13/15
13/15 +1+1+2=17/15
Pracuje 17 osób
20.
4*10=40 67,5-40=27,5 :5=5,5
odpowiedziala na 11 putan
21.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T14:51:42+02:00
17.
x-ilość 2zł
y-ilość 5zł
2x+5y=149
x+y=40
2x+5y=149
-2x-2y=-80
3y=69
y=23
x=17
18.
x- mililitry miarki
x+2x+¼x+3x25000
6¼x=25000
25x=100000
x=4000ml
19.
x- liczba osób pracujących
⅔x+⅕x+4=x
10x+3x+60=15x
60=2x
x=30
22.x-pętelki grządzielki
y-pętelki kompałki
x=3y
y+6=x
y+6=3y
6=2y
y=3
x=9
23. x- lat ile mama była 5 razy starsza
y-Za ile lat będzie od niego dwa razy starsza
70-5x=38-x
70-4x=38
-4x=-32
x=8- tyle lat wcześniej mama była 5 razy starsza
28+2y=38+y
y=10
24. x-wiek D
y-wiek M
4y=x
x+2=3y+6
4y+2=3y+6
y=4
x=16
y-ilość lat kiedy D będzie dwa razy starsza
16+y=8+2y
8=y
Za 8 lat Dorota będzie 2 razy starsza
25.x-ilość osób w wagonie klasy II
y-ilość osób w wagonie klasy I
4y=x
x-54=y+54
4y-54=y+54
3y=108
y=36
x=9
Mam nadzieje że choc trochę pomogłam a tamtych zadań nie wiem jak zrobić