Odpowiedz na pytania związane z wielklanocą:
1.Z jakim wydarzeniem nalezy kojarzyc genezę swiat wielkanocnych?
2.Z czym kojarzą ci sie wielkanocne misteria pasyjne?
3.Symbolem czego było i jest jajko?
4.Co zwiastują dzwieki dzwonkow koscielnych w poranek wielkanocny?
5.W jakim dniu tygodnia odbyła sie paschalna wieczerza?
6.Co takiego niezwyklego wydarzyło sie podczas ostatniej wieczerzy?
7.Kiedy i gdzie pojmano jezusa?
8.Kogo uwolniono zamiast Jezusa?
9.Jak sprawdzono ze Jezus umarł na krzyżu?
10.Kto pierwszy przybył do grobu Chrystusa?
11.Co to jest Triduuim Paschalne?

3

Odpowiedzi

2010-04-05T14:13:18+02:00
1. Ze zmartwychwstaniem Chrystusa.
3. nowego życia
4. To, że Chrystus zmartwychwstał
5. w czwartek
6. Jezus ustanowił dwa sakramenty: Eucharystię i Kapłaństwo
7. W ogrodzie Oliwnym w nocy z Wielkiego Czwartku na Wielki Piątek
8. Barabasza
9. Przebito mu serce włócznią
10. Maria Magdalena
11. To trzy święte dni, w których wspominamy mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa.
1 5 1
2010-04-05T14:13:41+02:00
1 ze śmiercią i zmartwychwstaniem Jezusa Chrystusa
2 z przedstawieniem, z drogą krzyżową
3 jajko jest symbolem nowego życia
4 to grób jest pusty i Chrystus zmartwychwstał
5 w wielki czwartek
6 Jezus rozdawał chleb i wino jako swoje ciało i krew
7 w ogrójcu w wielki piątek
8 Barabasza
9 przebito mu serce włócznią
10 do grobu Jezusa przybyły niewiasty (Maria Magdalena)
11 to najważniejsze wydarzenie w roku liturgicznym katolików, którego istotą jest celebracja Męki, Śmierci i Zmartwychwstania Chrystusa, rozpoczyna się wieczorną Mszą w Wielki Czwartek, a kończy drugimi nieszporami po południu Niedzieli Wielkanocnej

Mam nadzieję że pomogłam ;)
ale te rzeczy wie chyba kazdy chrzescijanin.....
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T14:20:46+02:00
1.z jakim wydarzeniem nalezy kojarzyc genezę swiat wielkanocnych?
Święta wielkanocne kojarzą mi się, że śmiercią Jezusa na krzyżu, który cierpiał za nasze grzechy oraz jego zmartwychwstanie po trzech dniach.

2.z czym kojarzą ci sie wielkanocne misteria pasyjne?
Misteria Pasyjne kojarzą mi się z drogą krzyżową.

3.symbolem czego było i jest jajko? - Jajko wielkanocne jest znakiem nowego życia, przezwyciężeniem śmierci, zwycięstwo życia, jest znakiem Chrystusowego i ludzkiego zmartwychwstania.

4.co zwiastują dzwieki dzwonkow koscielnych w poranek wielkanocny? -zmartwychwstanie , że Jezus żyję.

5.w jakim dniu tygodnia odbyła sie paschalna wieczerza?
wieczerza paschalna odbyła się w Wielki Czwartek.

6.co takiego niezwyklego wydarzyło sie podczas ostatniej wieczerzy?
Jezus rozdawał chleb i wino jako swoje ciało i krew.

7.kiedy i gdzie pojmano jezusa?
W ogrodzie Oliwnym w Wielki Piątek pojmano Jezusa.

8.kogo uwolniono zamiast Jezusa? - Barabasza.

9.jak sprawdzono ze Jezus umarł na krzyżu? - przebito mu włócznią serce, z boku Jezusa wyleciała krew z wodą.

10.kto pierwszy przybył do grobu Chrystusa? - Maria Magdalena

11.co to jest Triduuim Paschalne? -[trzy dni] Męki, Śmierci i Zmartwychwstania Chrystusa. Wielki Czwartek, Wielki Piątek, Wielka Sobota,