Odpowiedzi

2010-04-05T14:26:23+02:00
AlCl3 dodano do NaOH + fenoloftaleina
Alcl3+ 3naoh -> fe(oh)3 + 3nacl

roztwor malinowy fenoloftaleiny odbarwia sie, powstaje osad

PROBÓWKA II
CuSO4 dodano do NaOH + fenoloftaleina

cuso4+2 naoh -> cu(oh)2 +na2so4

powstaje niebieski, galaretowaty osad
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T14:26:41+02:00
W probówce 1
Obserwacje:
fenoloftaleina odbarwiła się
strąca się biły osad

Wnioski:
zaszła reakcja:
AlCl₃ + 3NaOH --> Al(OH)₃ + 3NaCl
powstał wodorotlenek glinu i chlorek sodu

W probówce 2:
Obserwacje:
fenoloftaleina odbarwiła się
wytrąca się niebieskozielony osad
Wnioski:
zaszła reakcja:
CuSO₄ + 2NaOH --> Cu(OH)₂ + Na₂SO₄
powstały wodorotlenek miedzi (II) i siarczan (VI) sodu
2 3 2
2010-04-05T14:59:26+02:00
PROBÓWKA I
AlCl3 dodano do NaOH + fenoloftaleina

Reakcja:
AlCl₃ + 3NaOH -> Al(OH)₃ + 3NaCl

Obserwacje :
fenoloftaleina odbarwiła się, wytrącił się biały osad.

Wnioski:
Powstał wodorotlenek glinu ( Al(OH)₃ ) i chlorek sodu ( NaCl )




PROBÓWKA II
CuSO4 dodano do NaOH + fenoloftaleina


Reakcja:
CuSO₄ + 2NaOH -> Cu(OH)₂+ Na₂SO₄

Obserwacje:

fenoloftaleina odbarwiła się, wytrącił się niebieskawy osad.

Wnioski:

Powstał wodorotlenek miedzi (II) ( Cu(OH)₂ ) i siarczan (IV) sodu ( Na₂SO₄ )
1 4 1