Odpowiedzi

2009-11-02T16:27:52+01:00
Była to powieść ku pokrzepieniu serc, ze względu na upadającą w tym czasie ojczyznę. Miała dać Polakom nadzieję na odbudowanie potęgi kraju, a także połączyć ich. Miała zarazić patriotyzmem wszystkich bez wyjątku.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T17:43:31+01:00
Była to powieśc wydana w okresie rozbiorów, a więc kiedy Polska straciła niepodległość. Poprzez opisanie trudnych dziejów wojny z krzyżakami, która momentami wydawąła się być przegrana,a jednak Polakom udało się ją wygrać, Sienkiewicz wyraża nadzieję, że mimo ciężkiej sytuacji w końcu uda się zwyciężyć.
Autor ukazując ciężkie czasy wojny, którą udało sie wygrać, pragnie wlać nadzieję w serca Polaków. Pokazać, że nie ma takiej sytuacji, z której nie da się wyść obronną ręką.