W dnie plastikowej butelki zrób igłą otwór , butelke napełnij do połowy wodą i szczelnie zakorkuj i odpowiedz :
a ) co sie dzieje z wodą w butelce
b ) co sie bedzie działo jezeli cisnienie atmosferyczne wzrosnie
c) co sie bedzie działo jezeli cisnienie atmosferyczne spadnie

zależy mi tylko na obserwacjach do B i C....
nie musicie pisać całego sprawozdania... mi chodzi tylko co się stanie jak ciścnienie spadanie i jak wzrośnie....
Blagam pomóżcie!!!

2

Odpowiedzi

2010-04-05T14:18:37+02:00
Jak wzrośnie woda szybciej wypływa jak zmaleje to wolnie prawie wogóle
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T14:19:33+02:00
A więc
a) woda bedzie wypływac przez otwor w dnie butelki
b) jesli ciśnienie wzrośnie - jesli nalejemy do tej butelki wody do połowy i ją ściśniemy - wzrośnie ciśnienie, a wtedy strumień będzie(hmm nie wiem jak to wytłumaczyc) większy, woda będzie wypływała z butelki z duzym ciśnieniem
c) jeśli cisnienie spadnie - woda bedzie wylatywała powoli malym stumieniem