1.Za dwie książki Wojtek zapłacił 11 złotych. oblicz cenę każdej książki jeśli jedna była 20 % droższa.

2. Za dwie książki Wojtek zapłacił 9 złotych. oblicz cenę każdej książki jeśli jedna była 20 % tańsza.

3. Podaj najmniejszą liczbę całkowitą spełniającą nierówność: 2x-3(x+1)≤ 4x+8

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T14:27:37+02:00
1) x+1,2x=11
2,2x=11

x=5
1,2*5=6

Za jedną zapłacił 5zł, za drugą 6zł.

2) x + 0,8x=9
1,8x=9

x=5
0,8*5=4

Za jedną zapłacił 5zł, za drugą 4zł.

3) 2x-3(x+1)≤ 4x+8
2x-3x-3≤ 4x+8
-x-3≤ 4x+8
-3≤ 5x+8
-11≤5x
5x≥-11
x≥-2,2

Najmniejsza liczba całkowita spełniająca nierówność: -2.
4 4 4
2010-04-05T14:30:02+02:00
ZADANIE 1 .
x+1,2x=11
2,2x=11

x=5
1,2*5=6

Odp: Za jedną zapłacił 5zł, za drugą 6zł.


ZADANIE 2 .

x - I książka
y - II książka

x+y=9
x+20%y=y

x = 9-y
x+0,2y=y

x=9-y
9-y+0,2y=y

x=9-y
-y-y+0,2y=-9

x=9-y
-1,8y=-9

x=9-y
y=5

x=9-5
y=5

x=4
y=5

Odp : Jedna ksiązka kosztowała 4 zł , a druga 5 zł .

ZADANIE 3 .

2x- 3(x+1) ≤ 4x + 8
2x - 3x-3 ≤ 4x + 8
-x-3 ≤ 4x + 8
-3 ≤ 5x + 8
-11 ≤ 5x
5x ≥ - 11
x ≥- 2,2

Odp : -2.
4 3 4
2010-04-05T15:32:38+02:00
1) x + 120%x= 11
x + 1.2x=11
2,2x=11 | :2,2
x=5

jedna kosztowala 5 zł
druga 6 zł

2) x + 80%x=9
x + 0,8x=9

1,8x=9

x=5
0,8*5=4
x=5
0,8*5=4

za jedna 5
za druga 4

3 zadanie

2x-3(x+1)≤ 4x+8
2x-3x-3≤ 4x+8
-x-3≤ 4x+8
-3≤ 5x+8
-11≤5x
5x≥-11
x≥-2,2

Najmniejsza liczba całkowita spełniająca nierówność: -2.
3 4 3