Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T14:37:34+02:00
Budowa pantofelka :
*wodniczka tętniąca
*wodniczka pokarmowa
*jądro duże
*jądro małe
*cytoplazma
*cytopyge
*rzęski

Funkcję :

Komórka pantofelka otoczona jest błoną komórkową, która odgranicza komórkę od środowiska, pełni funkcje ochronne, transportowe i stabilizujące komórkę.

Aparatem ruchu są rzęski, które rytmicznie pracują. Na 1 komórce pantofelka jest ich około 2 - 3 tysiące

wodniczka pokarmowa odpowiadająca za trawienie pokarmu

wodniczka tętniąca utrzymująca równowagę osmotyczną komórki

cytopyge służący do usuwania szkodliwych substancji i niestrawionych resztek pokarmowych
40 4 40
2010-04-05T14:41:48+02:00
Pantofelek jest jednokomórkowcem.Ma bardzo niewielkie wymiary (około 2mm ).Pantofelek zyje samodzielnie. Jego komórka jest otoczona błoną komórkową, która pełni funkcję ochronną przed środowiskiem zewnętrznym.Aparatem ruchu pantofelka są rzęski których jest ponad 2 tysiące.W komórce pantofelka występują organelle : wodniczka tętniąca , wodniczka pokarmowa i mitochondrium.Pantofelek zamieszkuje wody słodkie i odżywia się bakteriami.

mam nadzieje ze pomoglam =]
22 3 22