Odpowiedzi

2010-04-05T14:41:23+02:00
Babka wielkanocna była smaczna.
Ta babka ciągle czegoś wypatruje.

Boks to ekscytujący sport.
Boks po lewej w szatni, to boks naszej klasy.

Uważaj, ten staw jest głęboki!
Staw się o 18.00 na komisariacie.

Twoja rola w tym przypadku jest ogromna.
Uprawa roli to twoje zadanie.


2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T14:43:15+02:00
1. Na stole położono babkę wielkanocną.
Babka Lancetowata to rzadko spotykana roślina
2. Boks to trudny sport.
Koń został zamknięty w boksie.
3. Starszy pan uszkodził staw w kolanie.
Wybraliśmy się przez wakacje nad staw.
4. Marysia wie, że rola przewodniczącej klasy jest bardzo trudna.
We wrześniu ludzie z wiosek pracują na roli.


Liczę na najj:D
1 5 1
2010-04-05T14:44:32+02:00
Trzeba powiedzieć, że homonim to wyraz posiadający różne znaczenia.
babka- może chodzić jako roślina (babka lancetowata lub zwyczajna), babka jako ciasto (babka czekoladowa) oraz jako niezła babka (kobieta);
Ale okazała babka i jakie ma liście.
Smaczne ciasto upiekłaś, chyba to była babka z orzechami.

box- może chodzić ja rodzaj sportu oraz jako boks dla świń (ogrodzenie dla zwierząt);
Oglądam dzisiaj wieczorem boks.
Kowalski ależ ty masz duży boks, a tak mało w nim świń.

staw-może chodzić jako rodzaj połączenia kości (staw kolanowy), jako zbiorniki wodny otoczony lądem (staw hodowlany ryb);
Biedne rybki, pływają w wysychającym i śmierdzącym stawie.
Panie doktorze chyba stawy mi nawalają.

rola-może chodzić jako rola na ziemi (sens istnienie człowieka), jako siać na roli (rolnik sieje żyto na swojej roli) oraz rola aktora (jaką postać gra w filmie);
Jaką rolę będę grał w teatrze panie reżyserze?
Kowalski kiedy posiejesz żyto na swojej skromnej roli?

Mam nadzieje, że coś to pomoże, pozdrawiam. ;)
1 5 1