Zad. 1
1.Miejsce w którym Jezus modlił sie razem z Apostołami, w wieczór przed pojmaniem, "Ogród Oliwny" [na 9liter]
2.Zwyczaj chowania przez doroslycg koszykow ze slodyczami i kolorowymi jajkami, ktore dzieci mialu odnalezc(istnieje do dzis w niektorych regionach Polski, m.in. na Śląsku) [na 8 liter]
3.Miejsce spotkania Jezusa Zmartwychwstałego z uczniami [na 7liter]
zad.2
1.Jak obliczana jest data prawosławnej wielkanocy
zad3
W jakim celu na południu polski gospodarze w lany poniedzialek wielkanocny obchodza swoje gospodarstwa i pola, kropiac je woda swiecona?
zad4
W ktorej ksiaze znajdyje sie przepis na Babę wielkanocna Mamy Żakowej?
zad5
dokoncz przysłowie
A jeżeli w Wielki Piątek mróz, to.............na górę włóż


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T15:09:10+02:00
Zad 1
Getsemani
Zajączek
Galilea

zad 2
Termin prawosławnej Wielkanocy jest wyznaczany według kalendarza juliańskiego, tydzień po pierwszej wiosennej pełni księżyca i zawsze po święcie żydowskiej Paschy

zad3
gospodarze w poniedziałek wielkanocny kropią swoje pola wodą święcona po to, by pola były urodzajne.

zad4
Jeżycjada

zad5
A jeżeli W Wielki Piątek mróz, to proso na górę włóż.
2010-04-05T16:15:52+02:00
Zad.1.
Getsemane
Zad.2.
Zajączek
Zad.3.
Galileia
Zad.4.
Jeżycjada Małgorzaty Musierowicz
Zad.5.
proso :-)