Odpowiedzi

  • dmai
  • Początkujący
2010-04-05T14:59:05+02:00
Tak, ponieważ podstawa wynosi 9 .
trójkąt EBC
3 kwadrat + x kwadrat = 5 kwadrat
9+x kwadrat = 25
x= 4
trójkąt ACE
3 kwadrat + y kwadrat = pierwiastek z 34 do kwadratu
9 + y kwadrat = 34
y = 5
AB = 9
P= 1/2 * AB * 3
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T15:00:40+02:00
3²+x₁²=5²
x₁²=25-9
x₁²=16
x₁=4

x₂²+3²=(√34)²
x₂²=34-9
x₂=5
dł|AB|=5+4=9
P=0,5*9*3
P=13,5
13,5 > 13
Odp: Pole trójkąta ABC jest większe od 13
23 4 23
2010-04-05T15:05:16+02:00
Druga część podstawy trójkąta:
3² + x² = 5²
9 + x² = 25
x² = 25 -9
x²= √16
x = 4

Pierwsza część podstawy trójkąta:

y² + 3² = (√34)²
y² + 9 = 34
y²= 34 - 9
y = √25
y = 5

Czyli długość podstawy jest równa: 5 + 4 = 9
|AB| = 9
P= a*h/2

P = 3* 9 /2
P = 27 /2
P = 13 1/2 [j²] (jednostek kwadratowych)
/ - kreska ułamkowa

13 1/2 > 13
Odp.: Pole trójkąta ABC jest większe od 13.
3 5 3