Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T15:00:13+02:00
Palma kurpiowska powstaje z pnia ściętego drzewka jodły lub świerka.
Otóż palma składa się z m.in. bukszapnu. Jest to roślina której liście wyglądają jak małe łódki. W palmie występuje kilka takich gałązek bardzo często powiązanych ze sobą jakąś ładną estetyczną wstążką. Palma może się także składać z kolorowych bibułek które przyklejone są do całości. W niektórych palemkach są przyczepiane pisanki i różnego rodzaju gałązki które oplatają pieniek. Mogą też być powiązane ze sobą jakieś zboża czy kwiaty sztuczne (papierowe) lub prawdziwe (polne xD). Większość z palemek jest tworzona tradycyjnie a mianowicie składa się z gałązek wierzby, która w symbolice kościoła jest znakiem zmartwychwstania i nieśmiertelności duszy. W Wielką Sobotę palmy są palone, a popiół z nich jest używany w następnym roku, kiedy w środę popielcową ksiądz znaczy wiernym głowy popiołem.
1 1 1
2010-04-05T15:01:57+02:00
Moja palma wielkanocna ma 60 cm długości. Mogłoby się wydawać, że jest dość duża, jednak gdy byłam w kościele widziałam również palmy większych rozmiarów. Została ona wykonana z bibuły i ususzonych zbóż, różnorodnych traw. Jest wielokolorowa. Bibuła ma kolor czerwony i żółty, trawy są popielato pomarańczowe i jasnozielone, bibuła ładne otacza zboża i nadaje całej palmie okazałości i wyrazistości. Wszystko razem tworzy zaskakująco piękny efekt.
2 4 2