Odpowiedzi

2009-11-02T13:13:52+01:00
Wybitnymi przedstawicielami sztuki baroku byli m.in. -
architekt i rzeźbiarz-Giovanni Bernini(twórca kolumnady otaczającej plac św. Piotra w Rzymie)
malarz-Peter Paul Rubens i Jan Vermeer Delft(obraz - Młoda dama grająca na szpinecie)
Jan Sebastian Bach-kompozytor wszech czasów
Kartezjusz-był twórcą kierunku filozoficznego nazywanego racjonalizmem -twierdził ,że podstawowym źródłem wiedzy jest rozum "Myślę,więc jestem".
60 3 60
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T13:35:01+01:00
William Harvey opisał działanie układu krwionośnego
John Ray stworzył pierwszą systematykę roślin
Johannes Kepler odkrył prawa rządzące ruchem planet
Galileusz odkrył księżyce Jowisza i zjawisko bezwładności
Isaac Newton sformułował prawo powszechnego ciążenia i trzy fundamentalne zasady dynamiki
Johann Sebastian Bach (Koncerty brandenburskie)
Georg Friedrich Händel (oratorium Mesjasz)
Antonio Vivaldi (Cztery pory roku)
Bernini – Apollo i Dafne
Caravaggio – Święty Mateusz i Anioł, Złożenie do grobu
Diego Velazquez – Panny dworskie, Karzeł, Stara kucharka
Peter Paul Rubens – Madonna i święci, Zdjęcia z krzyża
Jan Vermeer – Dziewczyna czytająca list



tyle starczy??
124 2 124