Odpowiedzi

2010-04-05T15:11:30+02:00
2010-04-05T15:14:18+02:00
Szescian ma 12 krawedzi
a=6cm-1krawedz
6*12=72cm-suma dlugosci krawedzi w 1 szescianie
72*5=360cm-suma dl krawedzi w pieciu szescianach
dale4j nie wiem przykro mi
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T15:39:12+02:00
Pole sześcianu = 6a²
a=6cm
pole sześcianu = 6*(6cm)²
pole sześcianu = 6*36cm²
pole sześcianu = 216cm²

pole prostopadłościanu złożonego z 5 sześcianów o krawędzi 6cm = 5*216cm² pole prostopadłościanu złożonego z 5 sześcianów o krawędzi 6cm = 1080cm²


Nie ma wątpliwości co do tego że wzór na pole sześcianu jest taki jak powyżej. Pole kwadratu to a², a sześcian składa się z 6 kwadratów. Więc jego pole to 6a². Było to ostatnio na matmie;). A skoro pole 1 sześcianu to 216cm² to pole 5 sześcianów to 5*216cm². A 5 sześcianów to właśnie ten jeden prostopadłościan.
14 3 14