Piotruś wziął do szkoły tabliczkę czekolady(24kostki).na pierwszej przerwie zjadł kilka kostek,na drugiej tyle samo,a na trzeciej tyle,co na pierwszej i drugiej razem.zostało mu tyle kostek,ile zjadł do tej pory.ile kostek zjadł Piotruś na pierwszej przerwie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T13:09:04+01:00
24*⅛=3
Odp. Piotruś zjadł na pierwszej przerwie 3 kostki czekolady;)
1 1 1
2009-11-02T13:13:29+01:00
W sumie - 24 kostki
na tych przerwach zjadł połowę - zostało 12
na dwóch zjadł tyle samo co na 3 przerwie .
na 1 i 2 przerwie zjadł po 3, a na trzeciej zjadł 6.

ODP. : Na pierwszej przerwie zjadł 3 kostki czekolady.
2009-11-02T13:15:13+01:00
24 - wszystkie kostki
x - I przerwa
x - II przerwa
2x - III przerwa
4x - zostało

x + x + 2x + 4x = 24
8x = 24 |:8
x = 3

Odp. Piotruś na I przerwie zjadł 3 kostki.
1 1 1