Odpowiedzi

2010-04-05T15:29:17+02:00
Bank Gospodarstwa Krajowego w Łodzi
Bank Handlowy w Łodzi
Bank Państwa w Łodzi
Beczki Grohmana
Biała Fabryka Geyera
Biblioteka Politechniki Łódzkiej
Bielnik Kopischa
Budynek centrali telefonicznej PAST w Łodzi
C
Stary Cmentarz w Łodzi
D
Dawny biurowiec Siemensa w Łodzi
Dawny dom redutowo-weselny w Łodzi
Dom Krystiana Wendischa
Dom Otto Gehliga
Dom Reinholda Wyssa
Dom Towarzystwa Akcyjnego Ludwika Geyera
Dom bankowy Wilhelma Landaua
Dom firmy "Krusche - Ender"
Dworek Ludwika Geyera
E
Esplanada w Łodzi
F
Fabryka Ernesta Wevera
Fabryka Ferdynanda Goldnera
Fabryka Izraela Poznańskiego w Łodzi
Fabryka Józefa Balle w Łodzi
Fabryka Markusa Silbersteina
Fabryka Pereca Marguliesa i Dawida Wolmana
Fabryka Schweikerta
Fabryka Wilhelma Lürkensa w Łodzi
Famuła
Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina
Fontanna na placu Wolności w Łodzi
G
Grobowiec Ernsta Leonhardta
Grobowiec Rodziny Jarocińskich
Pałac Ludwika Grohmana
H
Pałac Juliusza Heinzla
Hotel Adolfa Manteufla
Hotel Polonia Palast w Łodzi
I
Izba Skarbowa w Łodzi
K
Kamienica Aarona Konigsberga
Kamienica Abrahama Dudaka


Kamienica Dawida Sendrowicza
Kamienica Dawida Szmulewicza
Kamienica Edwarda Lungena
Kamienica Hermana Konstadta w Łodzi
Kamienica Mieczysława Pinkusa i Jakuba Lende
Kamienica Nissena Rosenbluma
Kamienica Oszera Kohna
Kamienica Piotrkowska 260
Kamienica Scheiblerów
Kamienica Schychtów w Łodzi
Kamienica Szai Goldbluma
Kamienica Teodora Steigerta
Kamienica Zygmunta Dejczmana
Kamienica pod Gutenbergiem
Kino Gdynia w Łodzi
Kino Kinematograf w Łodzi
Kino Tatry w Łodzi
Kościół św. Antoniego w Łodzi
Księży Młyn
L
Lecznica "Pod koniem" w Łodzi
Willa Ernsta Leonhardta
Letni pałac Poznańskiego
M
Magazyn Konfekcyjny Emila Schmechela
Mauzoleum Izraela Poznańskiego
Ulica Stanisława Moniuszki w Łodzi
Muzeum Kinematografii w Łodzi
N
Niemieckie Gimnazjum Reformowane w Łodzi
Norbelana
Nowy cmentarz żydowski w Łodzi
P
Park Helenów w Łodzi
Park im. Henryka Sienkiewicza w Łodzi
Park nad Jasieniem w Łodzi
Park Źródliska w Łodzi
Pałac Alfreda Biedermanna w Łodzi
Pałac Augusta Haertiga
Pałac Edwarda Herbsta
Pałac Ewalda Kerna
Pałac Gustawa Adolfa Kindermanna
Pałac Izraela Poznańskiego
Pałac Juliusza Heinzla w Łagiewnikach

Pałac Juliusza Kindermanna
Pałac Karola Poznańskiego
Pałac Maksymiliana Goldfedera
Pałac Maurycego Poznańskiego
Pałac Oskara Kona
Pałac Poznańskiego
Pałac Roberta Schweikerta
Pałac Rudolfa Kellera
Pałac Scheiblerów
Pałac Wilhelma Lürkensa w Łodzi
Pałac braci Karola i Emila Steinertów
Pałacyk Elektrowni Łódzkiej
Park im. księcia Józefa Poniatowskiego w Łodzi
Przychodnia Miejska przy ul. Leczniczej w Łodzi
R
Radogoszcz (więzienie)
Ratusz w Łodzi
S
Skansen łódzkiej architektury drewnianej
Sobór św. Aleksandra Newskiego w Łodzi
Szkoła Zgromadzenia Kupców w Łodzi
Szpital im. Heleny Wolf w Łodzi
T
Żydowska Szkoła Rzemieślnicza "Talmud Tora"
Towarzystwo Kredytowe Miejskie w Łodzi
W
Kapliczka św. Walentego w Łodzi
Willa Gustawa Schreera
Willa Hüffera w Łodzi
Willa Jakuba Kestenberga
Willa Józefa Richtera
Willa Leona Rappaporta
Willa Leopolda Kindermanna
Willa Ludwika Anstadta
Willa Oskara Zieglera
Willa Rassalskich w Łodzi
Willa Reinholda Richtera
Willa Silbersteina przy ul. Wigury w Łodzi
Willa Zygmunta Richtera
Willa w Rudzie Pabianickiej
b
Pałac biskupi w Łodzi
Ł
Łódzki Klub Jeździecki
2 3 2
2010-04-05T15:29:44+02:00
* Nowe Miasto z l. 20. XIX w. z centralnie położonym placem Wolności w kształcie ośmiokąta foremnego i otaczającymi go z 4 stron ulicami – Północną, Zachodnią, Południową (dziś ul. Rewolucji 1905 r. i ul. A. Próchnika) oraz Wschodnią
* Ulica Piotrkowska – jeden z najdłuższych deptaków Europy, a wzdłuż niego eklektyczne i modernistyczne kamienice z XIX i XX w.
* Pasaż Meyera – prywatna ulica z eklektycznymi rezydencjami z 1886 r. (obecnie ul. St. Moniuszki)
* Osiedle im. Józefa Montwiłła-Mireckiego z l. 1928-1931 – jedno z pierwszych osiedli socjalnych w Polsce wzniesionych wg zasad architektury i urbanistyki modernistycznej
* Kościół rzymskokatolicki św. Doroty w Mileszkach, wzniesiony po 1543 r., przebudowany w 1766 r., drewniany – ul. Pomorska 445
* Zespół kaplic drewnianych – ul. Wycieczkowa 75:
o Kaplica św. Antoniego, 1676 r.
o Kaplica św. Rocha, początek XVIII w.
* Zespół klasztorny oo. Franciszkanów – ul. Okólna 185:
o Kościół św. Antoniego, 1723 r., barokowy
o Klasztor oo. Franciszkanów, 1746 r., barokowy
* Kościół rzymskokatolicki św. Józefa, 1768 r., drewniany – ul. Ogrodowa 22 (w 1888 r. przeniesiony ze Starego Miasta)
* Kościół rzymskokatolicki Podwyższenia Świętego Krzyża, 1880 r., neoromański – ul. Sienkiewicza 38
* Cerkiew Archikatedralna (prawosławna) św. Aleksandra Newskiego, 1884 r., neobizantyjska – ul. Kilińskiego 56
* Kościół rzymskokatolicki Najświętszego Imienia Jezus oo. jezuitów (do 1945 r. kościół luterański św. Jana), 1884 r., neoromański – ul. Sienkiewicza 60
* Kościół rzymskokatolicki Zesłania Ducha Świętego (do 1945 r. kościół luterański Świętej Trójcy), 1891 r., neorenesansowy – Pl. Wolności
* Kościół rzymskokatolicki Wniebowzięcia NMP, 1897 r., neogotycki – Pl. Kościelny
* Rzymskokatolicka Archikatedra św. Stanisława Kostki, 1901-1912 r. (wieża 1927 r.), neogotycka – ul. Piotrkowska 265
* Kościół ewangelicko-augsburski św. Mateusza, 1909-1928 r., neoromański – ul. Piotrkowska 283
* Kościół rzymskokatolicki św. Kazimierza, 1925-1936 r. (fasady 2001-2005 r.), neoklasycystyczny – ul. Niciarniana 7
* Kościół rzymskokatolicki Matki Boskiej Zwycięskiej, 1926-1938 r. (wieża 1950 r.), modernistyczno-neoklasycystyczny – ul. Łąkowa 42
* Kościół rzymskokatolicki św. Teresy, 1950-1963 r., modernistyczno-neoklasycystyczny – ul. Kopcińskiego 1/3
* Kościół starokatolicki mariawitów pw. św. Franciszka z Asyżu, 1907 w stylu neogotyckim - ul. Franciszkańska 27
* Pałace rodziny Poznańskich:
o Pałac Izraela Poznańskiego, 1898 r., neobarokowy – ul. Ogrodowa 15 (obecnie Muzeum Historii Miasta Łodzi)
o Pałac Maurycego Poznańskiego, 1896 r., neorenesansowy – ul. Więckowskiego 36 (obecnie Muzeum Sztuki w Łodzi)
o Pałac Karola Poznańskiego, 1904 r., eklektyczny – ul. Gdańska 32 (obecnie Akademia Muzyczna w Łodzi)
* Pałac Maksymiliana Goldfedera, 1892 r., neorenesansowy – ul. Piotrkowska 77
* Pałac Juliusza Kindermanna, 1907 r., neorenesansowy – ul. Piotrkowska 137/139
* Pałac Gustawa Adolfa Kindermanna, 1910 r., neorenesansowy – ul. Piotrkowska 151
* Pałac Ewalda Kerna, 1896-1898 r., neorenesansowy – ul. Piotrkowska 179
* Pałac Juliusza Heinzla, 1882 r., neorenesansowy – ul. Piotrkowska 104 (obecnie siedziba Urządu Miasta Łodzi)
* Pałac Roberta Schweikerta, 1913 r., neobarokowo-modernistyczny – ul. Piotrkowska 262/264
* Pałac Scheiblerów, wzniesiony w stylu klasycystycznym 1844 r., przebudowany w stylu neorenesansowym w l. 1891, 1894 i 1897 – ul. Piotrkowska 266/268
* Pałac braci Steinertów, 1896 r., neorenesansowy – ul. Piotrkowska 272
* Pałac Scheiblera, 1865 r., neorenesansowy – pl. Zwycięstwa 1 (obecnie Muzeum Kinematografii w Łodzi)
* Rezydencja Edwarda Herbsta, 1876 r., neorenesansowa – ul. Przędzalniana 72 (obecnie filia Muzeum Sztuki w Łodzi)
* Pałac Roberta Biedermanna, 1878 r., neorenesansowy – ul. Kilińskiego 2
* Pałac biskupi, 1924 r., neoklasycystyczny – ul. ks. Skorupki 1
* Willa Arnolda Stillera, 1893 r., w stylu neorenesansu północnego – ul. Jaracza 45
* Pałac J. Hertza, 1898 r., przebudowany po 1945 r. – al. Kościuszki 4 (obecnie rektorat Uniwersytetu Medycznego)
* Pałac Rudolfa Kellera, 1890 r., neorenesansowy – ul. Gdańska 49/51
* Pałacyk Reinhardta Bennicha z 1904 r. przy ul. Gdańskiej 89
* Secesyjny pałacyk Elektrowni Łódzkiej przy ul. Gdańskiej 107
* Secesyjna willa Reinholda Richtera z 1904 r. przy ul. ks. Skorupki 6/8 (obecnie rektorat Politechniki Łódzkiej)
* Secesyjna willa Leopolda Kindermanna z 1903 r. przy ul. Wólczańskiej 31/33 (obecnie siedziba Miejskiej Galerii Sztuki Pod Jabłoniami)
* Dom z młodości Juliana Tuwima - al. Kościuszki/ dawniej al. Spacerowa
* Neorenesansowa willa Henryka Grohmana z 1892 r. przy ul. Tymienieckiego 24/26 (obecnie Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi)
* Willa Jakuba Kestenberga, 1903 r., secesyjna – ul. Sterlinga 26
* Secesyjna willa Leona Kaufmana z 1911 r. przy ul. Żeromskiego 96 (obecnie Fortis Bank Polska S.A.)
* Dworek Ludwika Geyera z 1833 r. przy ul. Piotrkowskiej 286
* Kamienica Scheiblerów – Piotrkowska 11
* Kamienica Dawida Sendrowicza – Piotrkowska 12
* Dom bankowy Wilhelma Landaua – Piotrkowska 19
* Kamienica Dawida Szmulewicza – Piotrkowska 37
* Kamienica Oszera Kohna – Piotrkowska 43
* Kamienica Hermana Konstadta – Piotrkowska 53
* Dom Towarzystwa Akcyjnego Ludwika Geyera – Piotrkowska 74
* kamienica Pod Gutenbergiem Jana Petersilgego, 1896 r., eklektyczna – ul. Piotrkowska 86
* Kamienica Teodora Steigerta – Piotrkowska 90
* Biurowiec Siemensa – Piotrkowska 96
* Magazyn Konfekcyjny Emila Schmechela – Piotrkowska 98
* Kamienica Szai Goldbluma – Piotrkowska 99
* Esplanada – Piotrkowska 100a
* Kamienica Schychtów – ul. Piotrkowska 128
* Dom firmy "Krusche - Ender" – ul. Piotrkowska 143
* Kamienica Schmidtów – ul. Piotrkowska 225
* Kamienica Karla Königa – ul. Piotrkowska 252/254
* Kamienica "Solidarności" – Piotrkowska 260
* Kamienica Jana Starowicza "Pod Góralem" – ul. Piotrkowska 292
* Klasycystyczny budynek dawnego Bielnika Kopischa z 1826 r. przy ul. Tymienieckiego 5 (obecnie wydział Urzędu Miasta Łodzi)
* Klasycystyczna tkalnia Ludwika Geyera z lat 1835-1837, tzw. Biała Fabryka przy ul. Piotrkowskiej 282/284 (obecnie Centralne Muzeum Włókiennictwa)
* Eklektyczny zespół fabryczny Izraela Poznańskiego z lat 1872-1897 przy ul. Ogrodowej (obecnie centrum handlowe Manufaktura)
* Eklektyczne zespoły fabryczne Karola Scheiblera z lat 1855-1914 na pl. Zwycięstwa 2, przy ul. ks. W. Tymienieckiego oraz Kilińskiego – tzw. Księży Młyn
* Zespół osiedli robotniczych Karola Scheiblera z lat 1873-1900 tzw. Księży Młyn przy ul. Księży Młyn, Przędzalnianej, Fabrycznej, ks. W. Tymienieckiego
* Eklektyczna tkalnia Ludwika Grohmana z 1896 r. przy ul. Targowej
* Fabryka Markusa Silbersteina – ul. Piotrkowska 248/250
* Ratusz miejski, 1827 r., klasycystyczny – Pl. Wolności 1 (obecnie Archiwum Państwowe)
* Zespół budynków straży pożarnej z 1878 r. przy ul. ks. W. Tymienieckiego 30
* Lecznica "Pod koniem" – pierwsza placówka tego typu w Polsce, założona w 1891 roku przez Hugo Warrikoffa oraz Alberta Kwaśniewskiego
* Bank Państwa w Łodzi, 1906-1908 r., eklektyczny – al. Kościuszki 14 (obecnie NBP)
* Szkoła Zgromadzenia Kupców, 1907-1910 r., secesyjny, jeden z pierwszych betonowych budynków w Królestwie Kongresowym – ul. Narutowicza 68 (obecnie budynek Uniwersytetu Łódzkiego)
* Bank Handlowy, 1910-1912 r., eklektyczny – al. Kościuszki 15 (obecnie PKO)

Mam nadzieję, że pomogłam.
Pozdrawiam :)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-05T15:35:23+02:00
Księży Młyn
Pałac Poznańskiego
Klasztor Cystersów
Pałac braci Steinertów
Pałac Ewalda Kerna
Pałac Roberta Biedermanna
Muzeum Miasta Łodzi
Kościół w parafii Podwyższenia Świętego Krzyża
Kościół Najświętszego Serca Jezusowego w parafii Najświętszego Imienia Jezus
Kościół Świętej Doroty i Świętego Jana Chrzciciela
Remiza strażacka
Pałac Fryderyka Wilhelma Schweikerta
Katedra - Bazylika Archikaterdalna
Wielka Synagoga
Cerkiew Prawosławna
Pałac Bykowskich
Zamek - rezydencja Zygmunta Starego
Stare Miasto
Siódemki (Pałac Maksymiliana Goldfedera)
Willa Reinholda Richtera
Willa Józefa Richtera
Kamienica czynszowa
Dom pod Gutenbergiem
Dworek Ludwika Geyera



4 5 4